onsdag 17 juni 2009

Vi bor i en restaurang!


(Det luktar som en indisk restaurang i hela lägenheten efter min matlagning. Rufs är förkyld så han känner ingenting, men i min näsa luktar det som en hel kryddburk! God blev grytan iallafall!)





Idag gick det bra att träna! Jag var helt slut efter att ha fikat med Jenniefer och sprungit runt på stan en sväng, men jag lyckades hitta lite energi iallafall. Jag ökade till och med vikterna på de större muskelgrupperna med 2.5 kg. Härligt! Träningsvärken imorn kommer dock vara mindre härlig, och det är väl kanske inte så bra med tanke på att jag ska på ytterligare ett skivstångspass imorn... Men det får gå! Borde ta och stretcha ordentligt ikväll... Det får nog bli så.

Hamnade på HM's rea inne i stan och var nära att impulsköpa tre (3!!!) klänningar, men sansade mig när jag insåg att jag faktiskt är riktigt pank och dessutom ska till frisören imorgon. Shoppingen får helt enkelt vänta obestämd tid. Det suger att vara fattig.

Jag synade min kropp ordentligt i speglarna på gymmet idag, och visst, man ser alltid lite smalare ut i gymspeglar, men jag tycker nog ändå att något är på väg att hända! Det är som det brukar vara med min kropp, benen formar sig först, efter det så försvinner brösten (det är ju dem man vill ha kvar!!), sedan så händer det yttepyttelite på axlarna och magen kommer sist av allt. Så är det alltid med mig och resultat. Nu tycker jag iallafall att det börjar synas lite på benen och över höfterna, och det är ju iallafall ett steg i rätt riktning! Jag lämnade in en sådan där blankett på Friskis idag också, en sådan där man ansöker om att få bli instruktör. Nu har ju uttagningarna redan varit men jag hoppas att jag kanske kan få halka in på ett bananskal på utbildningen i september iallafall. Tydligen måste man gå Friskis egna utbildning även om man har SAFE-licens, som jag har, men det gör inget för det är bara roligt!

Nu ska jag läsa lite bloggar och sno åt mig några pussar av Rufs. Imorgon får ni se mig med nytt hår, tjoho!

(Förresten så trodde jag att jag blev rånad idag. En vegan-latte kostar 42 kronorFranks vid Kungsportsplatsen. Fyrtiotvå kronor!!! 9 kronor mer än en vanlig latte, som är dyr i sig. Det blev vanligt kaffe istället, då behövde jag inte betala extra för soyamjölk. Hur går det ihop?)

1 kommentar:

Duchess sa...

Vad kul att du lämnat in blanketten!!! Hoppas verkligen du kommer med till höstens utbildningar!