fredag 19 juni 2009

68 och 115/70

Nu är jag tillbaka efter en sväng i Nordstan. Något måttband blev det inte, för de flesta affärer var stängda, men jag fick iallafall hämtat min medicin och handlat lite gott till kvällen på Hemköp.

Jag passade på att titta in hos sköterskan på Apoteket också och fick mitt blodtryck och puls kollade. Pulsen låg på 68 slag i minuten (sjukt bra, innan pacemakern och betablockerarna hade jag en vilopuls på över 100 nästan hela tiden!) och blodtrycket var 115/70. Med andra ord så var undertrycket exemplariskt men övertrycket lite lågt. Det är ju mycket bättre än förut, när jag låg på 95/55, vilket är aslågt. Förvisso så har jag en "bra dag" idag, så jag antar att jag ligger mycket lägre de dagar jag mår sämre. Skönt att ha kollat det iallafall!

Hemköp handlade jag fetaost (3 % fett) och choklad med 85 % kakao i, som sagt så tänkte jag lyxa till det lite ikväll! De hade ingen light-mozzarella, så det fick bli feta istället.

Nu ska jag softa en stund och sedan är det dags för dammsugning och dammning, och lite bokskrivande också.

1 kommentar:

Lisa W sa...

Jag är verkligen viktförstörd... När jag såg dina siffror i rubriken tänkte jag direkt på kilon! Men 115 förstod jag inte... =)