fredag 12 juni 2009

Flat-kärlek!


Ja, på ett lite annorlunda sätt kanske. Nog för att jag är bisexuell, men trogen är jag allt! Dock har jag hittat ett alldeles nytt föremål för min lusta. Flat-bröd (låg humor, jag vet...)! Gud så gott det är! Flat-bröd, keso och grönsaker är min nya kärlek, definitivt. Känns som jag kommer leva på det en hel del framöver faktiskt...

Nyss var det middagsdags och det blev då 2 flat-bröd med keso och grönsaker, och en skål majs och champinjoner värmda i olivolja, med liiite pestodressing ringlad över. En hel massa Pepsi Max blev det också...man kan ju inte bara göra sig av med sina beroenden sådär!

Förutom att äta har jag försökt lösa min andrahandsuthyrning (det verkar gå åt skogen) och gjort en sen anmälantre kurser på Högskolan. Typiskt mig att komma på alldeles för sent vad det är jag vill göra... Nu har jag iallafall bestämt mig för att bli journalist (ännu en barndomsdröm) och att jobba som sångpedagog på sidan av. Jag älskar musiken, och jag vill inte på några sätt sluta med den, men all press att prestera bra under året som gått fick mig att tänka lite extra. Vill jag verkligen bli musiklärare? Vill jag jobba i skolor med barn och ungdomar som elever? Nej, jag vill nog inte det. Sången är min passion, och det är sång och bara sång jag isåfall vill lära ut. Jag vill ha privatelever och kanske några kurser/grupper och jag vill göra det för att jag tycker om det, inget annat. Därför tror jag inte att musiklärare är rätt för mig. Journalist däremot, känns riktigt rätt, om jag kan kombinera det med musiken.

Hur som helst så sökte jag en kurs som verkar bra som förberedelse inför journalistlinjen, man måste ju ha ett års högskolepoäng innan man söker den, och jag hoppas att jag kommer in trots den sena anmälan.

Nu ska jag fortsätta planera mitt liv lite, innan jag går till jobbet i allt det regniga här utanför.

Inga kommentarer: