måndag 22 juni 2009

Dead girl walking...

(Så här snygg är Bullen när hon vaknar... Shit vad trött jag är. Ser ut att vara död. Hoppas jag inte skrämmer någon på min morgonpromenad...)

Godmorgon. Idag är en sådan där dag igen. En sådan dag när jag vill klaga lite och inget känns riktigt bra. Jag tycker inte om sådana dagar. Klockan ringde vid 08.00 men jag kom inte upp, och nu är klockan snart 10.30 och jag är fortfarande helt död. Det är ju något fel på mig, så är det bara. Hela kroppen känns konstig, luddig liksom, och fruktansvärt tung. Det känns som att jag flyter ut i konturerna och går sönder inifrån på något sätt. Blodtrycket? Blodvärdet? Något annat skit? Jag vet inte. Usch.

Hur som helst ska jag ge mig ut på morgonpromenad nu och jag tänkte förena nytta med nöje och ta mig ned på stan och inhandla måttband så jag kan mäta min kropp. Kanske hälsar jag på Rufs på jobbet också, om han inte är alldeles för upptagen d.v.s. Jag behöver en puss och en kram nu.

Förutom måttbandsinhandling och stulna pussar på arbetstid så bjuder dagen på aerobic ikväll, kanske även lite styrketräning och så en artikel som ska skrivas till Helt Ekologiskt. Det är en eko-festival på gång i Veberöd och jag har fått äran att skriva om den :) Det är bra med en sambo som anlitar en för journalistjobb, haha!

Nu ska jag dricka upp mitt kaffe, byta om och sedan ta mig iväg. Hej så länge!

Inga kommentarer: