måndag 15 juni 2009

Inte riktigt min dag, det här...

Äntligen är jag hemma från jobbet!! Skööönt :) 10 timmars arbetsdag tar på krafterna. Dessvärre så fick jag ett tråkigt besked när jag kom hem. Posten hade såklart kommit och där låg ett antagningsbesked för skrivkursen på Folkis som jag har sökt. Det var ett negativt svar. Fan också!! Det känns som att hela min existens ifrågasätts när jag får sådant kastat i ansiktet. Hela den här våren har varit sådan, eftersom jag inte kommit in på de skolor jag sökt. "Hej, du kan varken skriva eller sjunga, bara så du vet. Och om du trott att du kunde det så har du haft fel hela jävla livet. Grattis". Usch. Men, jag ger inte upp. Jag kan skriva, och det vet jag. Bloggen räknas inte, här ordbajsar jag mest och lägger ingen större vikt på utformningen av texten. Hur som helst så är jag ledsen, men ger inte upp. Jag ska nog lyckas iallafall.

Min kära mage har bråkat med mig idag också, och hungerskänslorna är som bortblåsta. Ätit massor har jag dock gjort iallafall, och särskilt nu på kvällen. Det var ju det där med emotionellt ätande... Jag är ganska bra på det. Ledsen = äta. Är fortfarande sugen på något, men nu får det faktiskt vara nog. Imorgon blir det iallafall träning igen, och jag hoppas verkligen att jag kommer må bättre imorn än idag. Jag misstänker att jag har lågt blodtryck och lågt blodvärde igen, jag har lärt mig att känna igen symtomen nu... Men Spinning Medel blir det iallafall imorgon och jag ska ge så mycket jag kan, ingen tvekan om den saken!

Förresten har jag hittat jättebilliga klipp/färgbehandlingarGöteborgs Frisörskola! Imorgon ringer jag och bokar tid. Ska nog ta mig en tur till Nordstan på onsdag också och pigga upp mig med någon schysst reaklänning till dejten på lördag. Ibland måste man pigga upp sig med lite shopping, trots att kontot ekar tomt... Eller hur?!

Inga kommentarer: