torsdag 18 juni 2009

Utanför vårt fönster.


Det vräker ned idag. Verkligen vräker ned. Och blåser. Regnet liksom dansar omkring i en supervild dans innan det landar där det tänkt landa. Är det en regndans? Är det för att det ska regna ännu mer? Hrmpf... Hur som helst så äger jag inga skor som inte läcker när det är blött ute, och inga gummistövlar har jag heller (fast jag var nära på att köpa det en gång. De var röda med blommor på och gjorde mig jätteglad!), så det är en Bulle med blöta fossingar som kommer komma fram till frisören...
Detta är verkligen inte rätt väder för frisörbesök... Just det, mitt paraply har gått sönder också!

Men men, oavsett regn och skit så ska jag få en ny frisyr nu! Har lite beslutsångest för vad jag vill göra, eftersom jag helst inte vill behöva platta det varje dag (ja, jag är jättedöd och otroligt lat på morgnarna) och vill därför att det ska se bra ut både i platt och galet tillstånd. Det är nämligen vad mitt hår är när det är oplattat. Galet.

Frukosten ligger nu där den ska, dvs i magen, och det blev äpple med honungsyoghurt och hasselnötter, toppat med kanel, även idag. Efter klippningen blir det Skivstång och sedan jobb ett par timmar. Imorgon är det midsommarafton förresten, är det därför det regnar kanske??!

Apropå midsommar, vad ska ni göra då?

Inga kommentarer: