söndag 21 juni 2009

Gårdagskvällen, och inlåst på toaletten.

(Rosévin, helt rätt på sommaren! Tycker jag iallafall.)
(Vår förrättstallrik med massa goa grejer. De där jättebönorna man ser närmast kameran var riktigt smaskiga!)
(Min huvudrätt! Sjukt mycket mat! Jag orkade inte äta upp allt, men gott var det verkligen.)
(Rufs berg med camalares! Här har han ändå ätit hälften!)
(Snart har vi varit tillsammans ett år men det pirrar fortfarande i magen när jag ser honom! Han är världens finaste!)
(Så här såg jag ut igår!)
(Vi hittade en skylt med mitt namn på som talade om att jag kompletterade kropp och själ... Fast de hade stavat lite fel på namnet...vilka slarvers!)
(Lyxlyxiga daquiris kan man behöva, särskilt efter att ha varit inlåst på toaletten...)
(Vi var faktiskt inte så onyktra som det ser ut... Bara nästan, haha!)

Okej, jag måste snart gå till jobbet men här kommer en sammanfattning av den alldeles underbara gårdagskvällen!

Först möttes vi upp på Järntorget och satte oss på Bishops Arms för att ta var sin öl. De hade en grymt god starkporter från Närke's Kulturbryggeri och eftersom den var så god och stark så blev jag lite lullig redan då, haha! Sedan gick vi till restaurangen, en jättemysig grekisk restaurang i på en tvärgata till Linnégatan. Det var både billig mat, mysig inredning, trevlig personal och framför allt så var det fantastiskt gott! Vi delade på en förrättstallrik med kalla smårätter och vitlöksbröd och till huvudrätt beställde jag fylld aubergine med potatis, tzatziki och sallad. Tzatziki skulle jag nog kunna leva på, det är ju sååå mumsigt! Rufs beställde calamares och fick världens största bläckfiskhög. Behöver jag säga att man blev mätt sedan? Rosévinet vi drack till gjorde dock sitt och jag blev rätt vinglig, haha!

Efter maten gick vi till Istället på Linnégatan och drack supermumsiga strawberry daquiris, riktig lyx! När vi kom till Istället så behövde jag gå på toa, så jag gick in på närmaste toalett, låste om mig och gjorde det jag skulle. Jag är alltid så rädd att dörren ska gå i baklås när jag går på offentliga toaletter, och den här gången var det precis det som hände!! Jag fick verkligen inte upp dörren!! Jag provade på alla möjliga sätt men tillslut fick jag ringa till Rufs och han och en kille som hade stått och väntat på sin tur (ja, det är delade toaletter där) fick lirka upp dörren från utsidan. Jag kände mig verkligen asdum... men det var inte mitt fel! Dörren satt fast på riktigt!!
Hur som helst så var vi hemma runt 01, och sedan hände saker som jag inte tänker dela med mig av här på bloggen ;) Ni får använda fantasin istället, haha!

Nu måste jag gå till jobbet, och jag känner mig så underbart hoppfull inför framtiden. Även om jag mår skit vissa dagar och inte vet vad det är för fel på mig, och jag vet inte vilken utbildning jag hamnar på i höst om jag ens kommer in någonstans, så är jag glad! Livet är rätt härligt ibland, bara man väljer att se det!

Inga kommentarer: