tisdag 30 juni 2009

Jävla helvetes skit!!

(Ursäkta svordomarna, men jag är arg. Då får man svära, iaf lite grann.)

Jag kom inte in. Jag kom inte in PÅ KOMVUX! KOMVUX!!!! Alla kommer in på Komvux, det spelar ingen roll hur kassa betyg man har - man kommer in ändå. Men gör Bullen det? Nej. "Ej prioriterad" och "platsbrist" står det på antagningsbeskedet.

Jag är så jävla trött på alla nej från alla skolor, och det känns som jag hamnat i en gråzon där ingen vill ha mig. Jag är antingen lite för bra eller lite för dålig, hela tiden.

Nu får jag hoppas på högskolan i höst, det är mitt enda hopp. Har sökt 15 kurser, så med en jäkla massa tur kanske jag kan komma in på något... Jag måste verkligen skriva Högskoleprovet.

Det känns som att jag minskade mina chanser till en karriär, för att jag valde att ta tag i mitt liv och läsa in gymnasiet. För första gången någonsin är jag arg på ätstörningarna, riktigt jävla skitförbannad. Hade det inte varit för den jävla anorexin/bulimin så hade jag gått gymnasiet som alla andra och haft samma chans som vem som helst att läsa vidare. Nu läste jag in tre års gymnasiestudier på två terminer på Folkis, gick ut med högsta möjliga folkis-betyg - trots frånvaro pga hjärtoperation - och sedan är jag tydligen förlorad ändå.

Helvete.

Nu ska jag ta ut min frustration i gymmet. Armar och axlar ska få sig en släng av min vrede.

(Förresten så gick intervjun idag bra, men vi gick vilse så in i helvete och mina skor gjorde ont och nu har jag världens äckligaste blåsa under foten. Ajajaj!)

2 kommentarer:

J sa...

DU ska absolut inte klanka ner på dig själv för att du inte kom in på komvux, det har du att tacka vår hopplösa regering för. De skär ner på komvuxplatser som om det var deras största hobby. Numera får man inte ha sabbat sin gymnasietid, då är det kört för reinfeldt-klanen vägrar ge folk en andra chans.

Bullen sa...

Sv: Grejen är att jag har ju gymnasiekompetens; jag läste in hela gymnasiet på Folkhögskola och gick ut med en 4 i betyg/omdöme, vilket är det högsta man kan ha. Jag ville läsa 2 kurser på Komvux för att liksom ha de kurserna också, ifall jag skulle bestämma mig att bli sjuksköterska, då skulle jag nämligen behöva de kurserna.

Men, trots att jag egentligen är behörig för högskolestudier nu så kan jag inte komma in, för det går inte att komma in med folkhögskolebetyg trots att man egentligen borde kunna göra det. Och Komvux vet i fan varför jag inte kom in på. Suger gör det, hur som helst.