lördag 20 juni 2009

Min mage. Det är inte min bästa vän.


(Så här ser jag ut idag. Skärp trots min svullna mage! Det hade inte kommit på fråga när jag var sjuk. Fan vad frisk jag är! Haha!)

(Osminkad, skittrött och med ostylat hår... Jaja, jag ska ju faktiskt bara jobba! Annat blir det ikväll!)


Det blev en kort promenad på morgonen, ca 25 minuter i förhållandevis lugnt tempo... När jag vaknade var jag, som jag förutspådde, helt död. Min kropp bara lägger ned ibland. Det känns som att den går ned på sparlåga vad gäller precis allt och det går inte att bli utvilad eller känna sig pigg. Även matsmältningen klappar ihop, och när jag vaknade idag så kändes det som att magen stod åt fyra hörn och jag hade mat upp i halsen. Okej att jag åt rätt mycket till middag igår, men det var mest grönsaker... Och 40 g choklad är inte direkt vad jag kallar för godisfrossa... Min mage är inte min bästa vän. Suck. Jag åt frukost iallafall, för hoppa över måltider gör det knappast bättre, även om det känns så ibland. Det blev lätt-vaniljyoghurt blandat med vatten och kanel (mådde lite illa, så utan vatten kändes som en äcklig konsistens) och ett äpple. Inte mycket, men mer gick liksom inte...

Snart ska jag iväg till jobbet och det första jag gör där är ju att gå ut med en vovve, så det blir lite mer promenad idag. Min mage ska få jobba lite i skogen helt enkelt, då kanske det skärper till sig. Jag hoppas det iallafall.

Ikväll är det date och Rufs har fixat restaurang medan jag har planerat en annan sak som vi ska göra först. Det kommer bli helt underbart och jag längtar redan! Bara ett par timmar kvar nu! Men nu måste jag göra mig klar och gå. Ha en fin dag!

(Förresten, Definitley Maybe var riktigt bra, någon som har sett den?)

Inga kommentarer: