torsdag 25 juni 2009

Lite av varje.

(Mitt Kvällis! Verums laktosfria yoghurt och 20 g 85% choklad... Yoghurt-tröst för en ledsen mage, och choklad-tröst för en smådeppig Bulle! Choklad ingår ju inte riktigt i min diet... Men mörk choklad kan faktiskt främja hälsan, om den intas i små mängder!)

Det var något jag skulle skriva... men jag glömde visst vad det var... Hm...

Nåja, nu är jag iallafall hemma från jobbet och har ont i magen. Den har krisat lite idag igen, min kära mage, och nu ser jag alldeles gravid ut :( Jag försökte trösta magen med lite verum-yoghurt och 20 g choklad nyss, men det verkar inte hjälpa. Chokladen var nog mest för att trösta mig själv iofs...men men, vi kan ju låtsas att det var för magens skull!

Imorn är det jobb hela dagen, d.v.s. 11-21.45, och jag ska ta mig en morgonpromenad innan, så jag borde verkligen sova nu. Heldagar på jobbet är tungt. Inte för att mitt jobb i sig är tungt, och tjejen som jag jobbar hos är ju typ världens grymmaste permobilburna brutta, men det är tungt iallafall. Jag blir så trött och rastlös, men det ska nog gå bra ändå! Önskar att jag kunde styrketräna innan jobbet också, men det hinner jag verkligen inte. Då kommer jag vara ett vrak hela dagen, eftersom det skulle innebära så tidig uppstigning.

Matmonstret gjorde ett tafatt försök till att hälsa på mig idag. "Ska du inte passa på att hetsäta och kräkas nu när magen ändå är så svullen? Du kommer ju ändå aldrig att lyckas få tillbaka din gamla kropp, det vet du väl?" viskade hon i mitt öra vid ett par tillfällen. Jag gav henne en fet käftsmäll och bad henne dra dit pepparn växer. Tydligen så har hon missat att jag liksom gått och blivit frisk och inte sysslar med sådant skit längre! Hon kan gå och gräva ned sig någonstans, vi är liksom inte kompisar längre.
Apropå mat så ska jag lyxa till det massor på lördag! Då är det "ätardag" och jag tänker definitivt äta gott! Eventuellt så blir det grillning på kvällen, men om det inte blir det så kommer kvällen spenderas i soffan med en hämtpizza, ca 150 g godis och Göta Kanal på tv:n :) Skräpmat ÄR gott ibland, eller hur? Spinning och lite gym på förmiddagen, sedan softish i solen och soffmys på kvällen - en helt perfekt lördag!

Nu måste jag sova... ska ju upp snart för fasen! Godnatt!

1 kommentar:

amanda sa...

hej HOPP :) vill bara slå ett slag för lindts mörka choklad med kakaohalt 85% :) jag fullkomligt avgudar den. bitterheten är sååå BÄST. tycker att 70% känns som mjölkchoklad bredvid. men ändå lyckas de väldigt bra. man får mkt kakao för pengarna. brukar äta två bitar till mellis tillsammans med ett grönt smarrigt äpple- kan inte bli godare eller nyttigare. sådan choklad kan man faktiskt äta FLERA gånger i veckan. helst varje dag :)