tisdag 23 juni 2009

Puls

Jag får inte upp den. Pulsen alltså, inget annat. Men allvarligt talat, så får jag faktiskt inte det. Det är otroligt irriterande. Jag äter betablockerare och de sänker ju pulsen, vilket är bra eftersom jag har förmaksflimmer och mår snurrigt och svimmigt utan mina tabletter, men det är inte så bra när jag tränar. Ibland går det bättre att få upp pulsen, ibland går det inte alls. Som idag t.ex. Och saken är, att jag är inte tillräckligt uthållig i benen för att orka köra så pass tungt som jag gissar att jag skulle behöva för att få en pulsökning som är tillräckligt stor för att liksom räknas som konditionsökande. Betablockerare räknas som doping i vissa fall, men för mig gör de knappast någon positiv inverkan. Iallafall inte på träningen. Istället får jag mjölksyra hur snabbt som helst och benen "tar slut" på spinningpasset innan pulsen alls hunnit komma upp tillräckligt. Grymt irriterande.

När det gäller aerobicen är det en annan sak. Där jobbar man mer med hela kroppen och tröttar inte ut en del (benen) på samma intensiva sätt som i spinningen, även om aerobicen generellt sett kan vara minst lika jobbig.

Jag måste ta det där med min läkare, så här kan jag ju inte ha det.

Nu: Dusch, matsäcksfixande och sedan stranden!

2 kommentarer:

Duchess sa...

Huh, jag avskyr verkligen spinningsalen på V. Hamngatan... Men har anmält mig ändå, fanns en plats kvar och den liksom talade till mig :P. Så nu ska vi fasen få ihop ett träningspass tillsammans! Är nyfiken på vad du tycker är en bra spinninginstruktör med. Och här hålls förresten alla tummar som hållas kan! Hoppas verkligen du får en plats på den utbildningen!!

Tesstamente sa...

Hehe, det är inte alltid lätt att få upp den;-) Men hoppas läkaren kan hjälpa till!

Kul att du hittade mig fastän jag inte skriver längre. Men vi kanske "möts" igen.

Kram på dig och tack för din UNDERBARA kommentar.. jag lyfte minsann en decimenter från stolen:-)