söndag 14 juni 2009

Till "Anonym"!

Tack för kommentaren! Jag äter vanlig, lagad mat också, definitivt! Och jag är väl insatt i hur mycket energi kroppen behöver och då särskilt då man tränar mycket. Jag är själv utbildad kostrådgivare och personlig tränare, så jag vågar faktiskt påstå att jag kan en hel del. Ibland går det bara inte ihop dock, och för mig går det verkligen inte ihop de dagar jag jobbar för jag har knappt någon möjlighet att äta lagad mat på jobbet. Då får man göra det bästa av situationen, liksom :) Men jag undviker inte lagad mat, inte på något sätt, och de dagar jag inte stressar omkring som en galning och jobbar konstiga tider så äter jag mycket bättre!

Sedan så har jag lite...problem... med min mage också. Jag hade bulimi så länge att jag hann få både hjärtfel och diverse andra fysiska problem av det, och ett av dem är att min matsmältning inte fungerar som den ska. Vissa dagar blir jag bara svullen om magen och får riktigt ont, vad jag än äter, och det ställer till det en del. När jag tränar går det bättre, och jag tror att det så småningom kommer försvinna helt. Men "tung" mat är värst, så det vill jag helst inte äta. Kan bara äta extremt lite av tung mat om det ska gå bra, och det är ju faktiskt roligare att kunna äta lite mer... Men de dagar min sambo är hemma så äter vi ju ihop, och då blir det alltid "riktig" mat! Laga mat till endast sig själv är ju fruktansvärt tråkigt...eller vad tycker du?

Inga kommentarer: