fredag 19 juni 2009

Regnig midsommar...

(Två sådana här mackor, ett äpple och ett glas äpplejuice blev det till frukost efter promenaden idag! Gott!)
(Min frisyr är inte så skithet längre när det har regnat på den, men promenaden var mysig iallafall!)
(Ute på promenad i regnet! Asfalten doftade sommarregn när det kom vatten på den... härligt!)

Idag regnar det massor ute. Just nu är det uppehåll men förut så vräkte det ned. Det blev en morgonpromenad idag, inte så lång, men väldigt mysig! Jag och Rufs gick tillsammans och på tillbakavägen så öppnade sig himmelen och regnet kom. Det gjorde inte så mycket, det var mest skönt, faktiskt.

Nu ska jag snart följa med Rufs ned på stan, för han börjar strax jobba, och jag ska hämta ut mina mediciner på apoteket. Midsommarkvällen bjuder inte på något firande för min del, eftersom Rufs som sagt jobbar kväll och jag själv jobbar morgon imorn, men jag tänker mysa så gott jag kan här hemma ändå! En god middag och en bra film är planen, det passar mig faktiskt perfekt!

Det är skönt att kunna umgås med sig själv utan att få ångest, det kunde jag aldrig förut när jag hade bulimi. Då innebar ensamtid hetsätning, vare sig jag hade planerat det eller inte. Nu är det inte så längre, nu kan jag göra det jag vill när jag är ensam och det är verkligen skönt! Så, det blir middag med avocado, light mozzarella, grönsaker och keso och så tänkte jag se Definatily Maybe. Jag vet inte om den är så bra, men vi har den hemma så det blir gratis :)

Förresten så stannade vågen på 69.4 så jag har knappt gått ned något alls... men det känns ändå i kroppen så jag tror att det har skett en del omstrukturering, eller vad man ska säga. Ska nog köpa mig ett måttband på stan...

Vi ses senare!

Inga kommentarer: