torsdag 11 juni 2009

I'm back!

Så där ja! Nu är vi hemma i Götet igen. Rufs är på jobbet och jag slöar med SATC som sällskap :) Fy fasen, kan man bli mer slö än jag är? Haha! Men å andra sidan, detta är min sista lediga dag innan en period med riktigt mycket arbete, så jag är nog iallafall lite värd det...

All mat under dagarna vi var borta har gett mig ett extremsug efter kolhydrater och då framförallt godis, men jag hoppas att det försvinner efter träningen. Jag ska på ett Spinning Medel om ca en timme, och det ska bli skööönt att skaka lite på fläsket igen ;) Om jag fortfarande är jättesugen efter träningen kanske det blir en sväng till Konsum och en påse med favoritlösgodisarna, men vi får se... Om det inte blir det så blir det grillad halloumi igen :)

Det blev verkligen sjukt mycket mat igår, under kvällens fest så bjöds vi på rödbetsgratäng, pastasallad med pesto och fetaost, tzatziki, hommous på svarta bönor, potatissallad och så kyckling och skinka för de som äter kött. Efterrättsbordet var helt galet; grymt smarrig cheesecake, chokladtårta, brylépudding och panacotta samt färska jordgubbar... Herregud. Sockershock! Såklart så var man tvungen att smaka på allt också, och jag trodde att jag skulle av mättnad. Dessvärre tror jag att jag fick i mig en bit kyckling eller något, eller så var det något annat i maten som jag helt enkelt inte tålde, för jag blev riktigt...dålig i magen, helt enkelt, mitt under en filmvisning som var mellan middag och efterrätt. Fick superont och det kom ut saker från alla håll, för att inte vara för detaljerad. Fy fan. Men det blev lite bättre senare iallafall, och jag kunde äta ordentligt av sötsakerna ;) Det var verkligen en riktigt fin fest på alla sätt, och alla studenter var så tjusiga i sina klänningar och kostymer! Rufs mamma höll ett jättefint tal till klassen och lärarna talade också. Alltsammans kändes väldigt högtidligt och vackert, precis som det borde vara när man tar studenten! Hoppas alla var nöjda!

Nu är det superfokus på träning och diet för min del, och jag ska vara benhård de kommande tre veckorna. Om tre veckor är det nämligen min och Rufs årsdag, och då jäklar ska jag vara en riktig hottie! Idag går det verkligen inte bra och jag småäter hela tiden... Usch. Men men, imorgon är en helt ny dag med helt nya möjligheter och helt nytt dietande. Hittade två bitar godis här hemma nu som jag mumsade i mig. Nåja, så blir det faktiskt ibland. Kommande tre veckorna så blir det riktigt low carb för mig iallafall. Inget bröd, ingen pasta, inget ris. Banan är okej efter träning, och lika så majs och vissa typer av knäckebröd. 5 kilo ska jag iallafall klara på de 3 veckorna, ingen tvekan om den saken!

Nu ska jag lägga upp lite bilder från resan tänkte jag, och sen är det snart dags att traska ned till gymmet.

Inga kommentarer: