tisdag 23 juni 2009

En sådan där dag...

(Dagens frukost! Färska jordgubbar, äpple, vaniljyoghurt, hasselnötter och kanel. Mumsi!)

Idag är en sådan där dålig dag. En sådan dag när jag egentligen inte orkar gå upp ur sängen utan bara vill dra täcket över huvudet och sova tills jag mår bättre igen. Nej, det är inte psykiskt jag menar. Psykiskt mår jag bra, men det fysiska är det värre med. Hela kroppen är svullen, magen strejkar, jag är yr och vinglig och framför allt så är jag trött. Så fruktansvärt trött. Morgonpromenaden blev en slö 20-minutare i Rufs sällskap och jag kämpade för varje steg kändes det som. Kroppen är så jäkla tung.

Om en och en halv timme är det Spinning Medel och om jag ska vara ärlig så orkar jag inte. Jag gör verkligen inte det, och jag vet hur arg jag kommer vara på mig själv när jag sitter där på cykeln. Jag kommer vara arg och frustrerad över att jag inte kan ge allt på det sätt som jag vill. Jag hade ju tänkt träna styrka innan också, och kalla mig lat eller vad ni vill men jag orkar inte. Jag gör verkligen inte det. Allt känns som en pärs idag, då får det räcka med spinningen. Jag hoppas jag inte faller ihop på vägen dit.
Till frukost (trots svullen mage och tjockångest idag) blev det vaniljyoghurt, 1/2 äpple, 3 jordgubbar (färska och svenska!!), hackade hasselnötter och kanel. Gott!

Rufs och jag åker ut till skärgården sedan, med nyttig mat i matsäcken, för att njuta lite av solen. Det kommer bli skönt iallafall.
Varför vet aldrig någon läkare vad som är fel med mig?

1 kommentar:

Duchess sa...

Vad din frukost ser och låter god ut! Måste ut och köpa jordgubbar och hasselnötter me samma ju. Jag tycker förresten du är grymt duktig som ens orkar ta dig ur sängen. Låter verkligen urjobbigt att må så dåligt!