måndag 29 juni 2009

Inhandlade grejjor, med mera...

(Jag hittade billiga mini-nagellack! Rosa och lila, det är fina grejer det!)
(Två over size-linnen, ett svart linne som jag verkligen, verkligen älskar och kommer bo i hela sommaren, och två par leggings. Billigt som satan var det också! Tur det...)
(Det blev en väska för dryga 50-lappen också, och ett par panikinhandlade träningshandskar som jag köpte på gymmet efter att ha svettat bort allt vad bra grepp om hantlarna heter...)
(Bikini! Och den är rosa! Med prickar! Bullen är kär.)
(Ett par alldeles vanliga shorts. De är svarta, men det syns inte riktigt på bilden...)
(Byxor, som man både kan bära långa och upphasade. Lite åt harem-hållet, men utan "jagharbajsatpåmig-looken", som vissa harembyxor kan ha. De var löjligt billiga också, sjukt bra!)

Dagens träning avklarad, och middagen ligger i magen :) Rufs är på väg hem och jag har köpt en muffins åt honom. Den ska dekoreras med ett ljus också, så att den blir extra fin. Han förtjänar saker som är extra fina, nämligen.

Aerobicen var rolig, men jag kände mig lite seg trots att jag trodde mig vara riktigt pigg när jag tog mig ned till gymmet. Det kan ju ha berott på att det var galet varmt i aerobicsalen, att jag var så seg... Jag vet inte. Det gick ganska bra hur som helst, och även styrketräningen gick helt okej! Jag körde två av mina älskade favoritövningar som jag alltid hade med i mina program tidigare. Pull downs och hantelrodd... Me like alot! Men Herre Gud vad jag vill ha en träningspartner!! Hoppashoppashoppas att Rufs vill börja köra med mig, för det är inte samma sak att träna själv. Man kan inte ta ut sig lika mycket utan pass, så är det bara :(

Träffade en f.d. kollega på gymmet, en tjej som instruerade på samma ställe som jag gjorde förut. Det kändes lite omtunlande och konstigt, men roligt, att se henne... Som att det liv jag levde då kom ikapp mig och jag tappade fotfästet lite grann. Det jag har nu är så mycket bättre, och det är jag så tacksam för!
Under shoppingen idag så hälsade Matmonstret på igen. Jag och Rufs åt lunch på Kronhusbodarna (åh, vad jag gillar det stället!) och jag var nog inte så hungrig egentligen, plus att magen var svullen och jag var tvungen att spendera halva dagen i provrum med hemsk belysning och sanningar kastade i ansiktet. Monstret tjatade på mig som vanligt och ansåg att jag lika gärna kunde skita i allt, bli bulimisk igen och bara ge upp och hetsa som att det inte fanns någon morgondag. Gissa vad jag gjorde? Jag gav såklart det jäkla monstret en fet roundhousekick så hon for all världens väg, och så åt jag upp min jättegoda grekiska sallad och gick och provade en bikini! Sedan kom jag på att mina axlar faktiskt är rätt söta bakifrån också...det ni! Jag är rätt bra ibland, faktiskt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad duktig du var som åt din sallad och stod emot monstret. Jag blir stärkt av att läsa det och nu ska jag också klara det...Hoppas du får en bra dag i det fina vädret:)

Lisa sa...

Så otroligt bra gjort!