lördag 27 juni 2009

Träning och sånt!

(Min supergoda lunch :) Jordgubbar med lätt-kesella och 2 tsk honung -gott som fasen!! Vaniljkesellan var slut, så min beslutsångest löste sig på naturlig väg. Fast... det blev lite fler jordgubbar än de som syns på bilden!)

Nu är vi nyss hemkomna från en promenad ned till Nordstan. Rufs ville ha räkmacka med färska räkor och vitt vin till middag ikväll, så vi knatade ned och handlade lite :) För mig blir det inga räkor, eftersom jag ju är vegetarian, det blir pizza för Bullen istället, men vinet kommer jag minsann smaka på!
Träningen gick faktiskt över förväntan! Jag började med ganska lågt motstånd, typ löjligt lågt tyckte jag själv, men helt plötsligt under andra uppvärmningslåten så kände jag det - en helt underbar pulsökning!! Det låter kanske som en självklarhet med pulsökning under ett spinningpass, men det är det tydligen inte... Inte när man heter Bullen och äter betablockerare iallafall. Hur som helst så fortsatte jag köra på hyfsat lätt motstånd och jag fick upp pulsen rätt bra och mina "micropauser" blev färre. Mjölksyran höll sig borta ganska bra och det kändes som att det "tog" mer än vanligt. Fast fasen vad illa att köra med så lätt motstånd...men det får väl vara så ett tag då, tills jag pratat med läkaren.

Förresten blir jag galen på nyutbildade instruktörer som är med på klasser och tror att de kan allt och gärna vill visa det. Jag hade en sådan bredvid mig, och hon ville pilla på min cykel och mina inställningar hela tiden. Jag bad henne inte om hjälp, jag ville bara träna ifred! Och jag VET att jag har styret lite för högt, men jag har en kotförskjutning (som jag ironiskt nog fick när jag instruerade spinning) som gör in i helvete ont om jag sitter som man egentligen ska. Jag sa detta till den nybakade instruktören, men hon tyckte bara att "ja...men du kan väl prova?". Suck. Regel nummer ett som instruktör: rätta inte deltagare som inte vill bli rättade, SÄRSKILT INTE OM DET INTE ÄR DITT EGET PASS!!!

Nej, nu ska jag nog kramas lite innan det är dags för film, middag och vin :)

2 kommentarer:

M. sa...

låter som att du har haft en bra dag och att du har en bra kväll att se fram emot :) hoppas att din helg fortsätter att vara bra :) ha det fint!

Duchess sa...

Usch, det låter inte som en speciellt bra människa som rättade dig hela tiden... Jag tycker faktiskt inte att man som deltagare har rätt att gå in och "hjälpa till" om man inte frågar om hjälp rent ut, även om man nu råkar vara ledare. Det är ju den riktiga ledarens roll. Jag hade verkligen blivit jätteirriterad om jag varit du.