måndag 8 juni 2009

Ineffektivitet...


...är dagens ord hittills. Jag har nämligen inte gjort ett skit :) Men fasen, det är ju sommarlov! Skrivuppgiften har jag fått gjord iallafall. Nu är det lunch på schemat; ett äpple och en apelsin, tärnade med lite yoghurt och 2 msk keso. 20 g hasselnötter och kanel på toppen. Mumsimums! Jag hoppas att Rufs kommer hem snart från jobbet så att jag hinner krama lite på honom innan det är dags för spinning 17.15.

Imorgon åker vi till Järna och kommer tillbaka på torsdag igen. I vanliga fall brukar jag vara ganska hispig och nervös för att åka iväg och inte kunna bestämma själv över vad jag äter (det är nog de sista resterna från ätstörningen som talar) men jag har aldrig känt så hos Rufs familj, som tur är! Det kanske hänger ihop med att Rufs mamma (som för övrigt är världens goaste kvinna!) är vegetarian och väldigt "medveten" när det gäller mat. Hur som helst så ska jag ändå försöka äta så bra som möjligt när vi är borta, även om det bara gäller två dagar. Jag gillar inte att tacka nej till massa saker när man blir bjuden, för det känns så oförskämt och otacksamt, men jag kommer försöka att äta mindre kolhydrater iallafall. Självklart utan att verka snofsig eller otacksam, som sagt.

Förresten har jag återupptäckt en gammal kärlek på gymmet :p Pilatesbollen!! (Vad trodde ni jag menade? Någon annan form av kärlek vill jag inte ha-jag har ju min Rufs!) Pilatesboll är verkligen the shit när det kommer till bra magträning. I loooove it!

Nu ska jag bädda sängen, se på Top Model (skitprogram, men ganska kul ändå...) och vänta på Rufs. Ikväll blir det som sagt spinning, sedan ska jag träffa snubben som kanske ska hyra min lya, och sedan blir det handla halloumi (!), göra middag, packa och så försöka sova tidigt!

1 kommentar:

Duchess sa...

Spinning is the shit :p. Du vill inte följa med mig på Spin Intensiv på onsdag, Turion 18.15?