torsdag 18 juni 2009

Jagärskitsnyggihåretkollapåmig!

(Bilden är inte den finaste, men slingorna är verkligen helt grymt snygga! Det blev precis som jag ville ha det! Det kan se propert ut, och man kan busa till det som fan om man vill. Helt perfekt!)

Oooh, trippelavsnitt av SATC på tv! Så perfekt när man kommer hem från jobbet :) Rufs klagar dock lite, det är inte direkt hans grej...
Nu är jag hur som helst nyklippt och fin, eller ja, jag känner mig fin iallafall. Om jag är det är väl upp till var och en att avgöra! Frisörbesöket tog fem timmar men det var värt varenda minut! Mia, som frisöreleven hette, var riktigt duktig och det kommer säkert bli en bra frisör av henne när hon är färdig! 490 kronor gick kalaset på och det känns alldeles överkomligt. Hade jag gjort det på en vanlig salong hade det troligen gått på nära eller över 1000-lappen.

Allting känns mycket lättare och bättre nu med nytt hår, och jag blir glad när jag ser mig i spegeln! Bara en sådan sak liksom... Det har nog aldrig hänt förut. Iallafall inte på väldigt, väldigt länge. Nu känner jag mig ännu mer motiverad till träningen och viktnedgången. Superbra med lite extra pepp!
Apropå träning så var jag ju på Skivstång idag igen. Som sällskap hade jag min goa träningsvärk och mitt nya, självgoda "jagärskitsnyggihåretkollapåmig"-leende. Hur som helst så tänkte jag att jag skulle ta samma vikter som igår, alltså lite mer än jag gjort innan, men av någon anledning så plockade jag på ytterligare 2.5 kg utan att riktigt tänka på det. Först blev jag arg för att jag var så svag och allt kändes så tungt, men sedan skrattade jag mest åt mig själv... Och det gick ju faktiskt bra, även med 2.5 kilo mer på stången. Så nu ökar jag till de vikterna istället på de större muskelgrupperna.

Nu blir det två träningsfria dagar eftersom gymmet är stängt över midsommar, men det kan hända att jag får någon form av galenskapsryck och sticker ut och springer imorgon. Dock hatar jag att springa, så vi får se hur det blir med den saken.

Nu ska jag fortsätta se på SATC och sedan blir det sängen för mig tror jag. Imorgon är det dags för vägning!

Inga kommentarer: