måndag 22 juni 2009

Dubbelpass och sushi!

(Dagens middag! 9 bitar veggie-sushi från Super Sushi här nere på gatan. Sååå gott!)

Haha! Jag träffade en gammal stammis från Fysiken när jag var på gymmet nyss. Han brukade alltid gå på min dans-aerobic och nu hamnade vi på samma klass :) Sjukt roligt att se honom, men det tog ett tag innan vi förstod vem den andra var! Dock var jag ju tvungen att ha samma utstrålning, energi och teknik som när jag instruerade, för jag ville inte att han skulle se hur mycket jag gått ned mig...så det blev ett ganska hårt pass :P Rolig koreografi var det dock, och även om jag förlorat lite teknik och är sådär "studsig" som jag var innan jag gick utbildningen så verkar det som att jag börjar komma tillbaka lite! Skönt!

Efter aerobicen passade jag på att köra Skivstång också. Egentligen var det Skivstång/Kondition men jag smet ut innan konditionsdelen för jag var verkligen helt slut! Underbart att vara så utmattad i kroppen dock :) Instruktören som körde Skivstångspasset var jäkligt smal. Alldeles för smal, enligt min smak. Sådär så att man trodde att hon skulle gå av. Visst, hon kanske är så smal naturligt och då säger jag inget om det, men generellt sett så gillar jag inte när instruktörer ser underviktiga ut. En instruktör bör utstråla hälsa och välbefinnande, och ha en kropp som ser stark, frisk och inspirerande ut, och det gör man inte om det sticker ut benknotor över hela kroppen. Nej, kvinnligt och kurvigt men samtidigt vältränat ska det vara! Det tycker iallafall jag!

Nu ska jag softa lite innan sängen. Artikeln blir det till att skriva imorn, eftersom vi väntar på något material från festivalarrangören först. Imorgon blir det morgonpromenad och sedan gym + spinning kl 12.00, och efter det åker Rufs och jag ut till någon skärgårds-ö och solar, picknickar och myser! Underbar dag!

Inga kommentarer: