lördag 6 juni 2009

Söööötsug!!!

(Middag med "Scrambled Hazelnuts-röra")

Ojojoj! Hej Sötsug med stort S! Jag antar att anledningen är att det snart är dags för lingonvecka. Attans.

Rufs och jag var och handlade middagsmat (fan vad DYRT det blev!! Jag som är knaspank!) och jag hade bestämt mig för att köpa en sån där "snackbar" från Naturdiet, men givetvis så var de slut... Jag stod och velade ett tag och valde mellan Extra Drops med Chokladsmak och en måltidsersättningsbar som jag tänkte äta halva av, men så sade Rufs att han också var sötsugen så vi bestämde oss för att göra efterrätt på Turkisk Yoghurt och frusna bär! Gottigott! Men, när vi stod och valde bland bären kom vi på att vi nog bara var sötsugna för att vi var så j-la hungriga, så vi struntade i det och gick hem och lagade mat istället :P

Det skulle ju bli hasselnötsbiffar, men eftersom jag inte ville ha ägg i smeten så provade vi utan, och smeten blev så rinnig att det inte gick att göra några biffar av den... Det blev "scrambled hazelnuts-röra" istället, haha! Totalt misslyckat, men ganska gott ändå :)

Det blev lite Pepsi Max till maten iallafall (eller ja...mycket...) för att dämpa sockersuget, och grönsakerna gjorda i ugn som vi hade till de scramblade hazelnutsen blev riktigt goda!

Imorgon firar älsklingen och jag 11 månader tillsammans, och eftersom enda tiden vi kommer hinna ses imorn är på f.m. (han jobbar från kl. 13) så tänker vi ta en frulle på stan! Jag kommer nog fuska iallafall litegrann då. Inte så mycket, men det blir nog en macka eller så. Det finns ett supermysigt café på Linnégatan som har världens bästa frulle, och jag tror vi ska gå dit. Det är dyrt som in i helsike, men det är det värt! Man får yoghurt med bär och bröd med massa pålägg och kaffe och thé och frukt för runt 100 kr, dessutom är det ett riktigt mysigt ställe att sitta på! Tänk att det är snart ett år sedan jag och Rufs träffades första gången! Jag hoppas på många, många fler... Han är mitt allt!

Btw så ska jag visa lägenheten för en snubbe imorn, håll tummarna för att jag får den uthyrd nu!!

Inga kommentarer: