söndag 28 juni 2009

Oh, I'm stuffed! (Och en del planering.)

(Ett glas sådant här bidde det till middagen. Det är rätt gött med lördagsmys ibland!)
(Min pizza! Fungi med gorgonzola på... Och bearnaisesås till :) En magrare sort från Blå Band dock, och inte pizzerians jättefettiga.)
(Så här fina räkmackor åt Rufs till middag! Synd att jag verkligen inte klarar av att äta skaldjur...ibland ser det ju nästan gott ut! Men doften och konsistensen är något jag dessvärre inte klarar...)
(Det här blev det till efterrätt... Plus Piggelinglass! Jag åt nog mer än Rufs tror jag, haha!)
(Ser han inte somrig ut i sina shorts med vinglaset i handen? Min underbare Prins, han är världens bästaste!)

Nu har det ätits både pizza och godis, och shit vad mätt i magen Bullen är! Och varm, eftersom vår lägenhet har samma temperatur som en bastu ungefär... Ska snart ta en dusch och sedan krypa till sängs. Heldag på jobbet imorn ju!

Hur som helst så känner jag tydligt att min kropp inte är gjord för så tung mat som pizza, eller godis heller för den delen. Det känns liksom överallt att det inte är så bra för mig. Jag menar inte ur viktsynpunkt nu, utan mer hälsomässigt. Men men, det är ju så gott så någon gång ibland vill man ju ha det! ;)

Nu blir det hur som helst low carb för mig kommande veckan, och sedan är det ju som sagt förhoppningsvis semester!

Maten kommande veckan kommer bestå mycket av:

* Quornfileér
* Tofu
* Kikärter
* Nötter
* Keso
* Kesella
* Avocado
* Övriga grönsaker
* Naturell fil/yoghurt

Efter träning kommer jag äta något mer kolhydratrikt, som banan eller liknande.

Jag har även planerat veckans träning:

Måndag: Aerobic 2, Rygg, bröst och mage
Tisdag: Step 2, Biceps, triceps och axlar
Onsdag: Step 1, Skivstång
Torsdag: Aero/Step, Ben och mage
Fredag: Vila
Lördag: Spinning Medel
Söndag: Vila

Jag vet att upplägget för styrketräningen inte är optimalt, men min krånglande vänsteraxel mår bäst av att ha det på det här sättet, så då får det bli så! Hoppas att Rufs hänger med och tränar styrka med mig i veckan också... Det är så mycket roligare då! Eller ja, roligt är det oavsett, men det är mysigare om han är med!

Nu ska jag krypa till sängs, efter den där duschen då... Godnatt!

Inga kommentarer: