fredag 19 juni 2009

Tjockångest.

(Asmycket mat, jag vet :) Men det är mest sallad, hehe... Sallad, tomat, gurka, lök, avocado, light-keso, light-feta, salt, peppar och så lite pestodressing ringlat över. Ser det inte smaskens ut?!)
(Detta är vad min kväll har att erbjuda! Det är rätt gött att bjuda sig själv på vardagslyx ibland, det borde vi alla göra oftare, tycker jag! Filmen är Definitely Maybe, hoppas den är bra...)

Ja, jag fick en släng av sådan förut. Den hemska sorten. Den som vill locka fram Bulimimonstret från de mörka hörnen och få mig att göra saker jag inte kan stå för. Självklart så tillät jag det inte. Det gör jag inte numera. Jag är nämligen friskare än så! Jag vet ju att det inte är värt det, att det bara har motsatt effekt och att jag bara förlorar på det, både på kort och lång sikt.

Istället tog jag en promenad, en powerwalk på en timme. Så grymt skönt! Säga vad man vill om schlager men det är lätt den bästa träningsmusiken! Jag knatade runt med Melodifestivalen 2009 i iPoden och kände mig överlycklig :) Tänk vad skönt det är när man kan bestämma själv istället för att låta någon dum sjukdom göra det åt en! Under promenaden kunde jag inte låta bli att fantisera lite om att börja instruera igen, och jag lyckades även koreografera ett par låtar i huvudet... Problemet är bara att när jag koreograferar i huvudet så gör jag det även med kroppen, utan att tänka på det... Så jag såg nog mäkta rolig ut med mitt rufsiga hår, snabba steg och fäktande armar. Hehe... När jag kom hem blev det lite situps också, och ett par armhävningar, och nu är tjockångesten borta och jag ska njuta av (sen) middag, 85 %ig choklad och film!! Hoppas ni alla har en finfin midsommar!

1 kommentar:

Lisa W sa...

Du är så stark! Helt fantastiskt bra gjort!!