onsdag 24 juni 2009

Afro-dans! Och en sjukt klantig Bulle.

(Dagens middag: falafel, keso, sallad, majs, champinjoner och pestodressing - såklart! Afro-dansen tog nog mer än jag trodde, för kroppen skrek efter mat när jag kom hem!)
(Extra B-vitamin! Gottigott för kroppen!)

Jag gästade ju Turion-anläggningen idag. Riktigt fin anläggning måste jag säga, förutom själva gymdelen som var riktigt tråkig med få maskiner och lite plats... Men helthetsintrycket var ändå bra! Afro-dansen var skitkul! Lite klurigt att vara så "avslappnad" i kroppen bara, jag har fortfarande så mycket jazzdans och aerobic i mitt rörelsemönster så jag vill gärna vara strikt och "ren" i mina rörelser, men när jag började tänka mer "funk" (som jag också har instruerat) så gick det bättre!

jäkla skönt med rytmerna från trummorna och att bara få släppa loss ordentligt var det iallafall, men jag undrar varför vi svenskar har så svårt för att våga släppa på spärrarna? Enligt mig är det lite skitsamma hur man ser ut när man tränar eller dansar (om man inte dansar proffesionellt alltså, men då vet man förhoppningsvis vad man pysslar med...), bara man har roligt och njuter av det, men människor är oftast så fixerade vid att göra "rätt". Varför är det så? Hur som helst så ska jag fortsätta gå på Afro-dans de onsdagar jag är ledig, och jag ska lätt släppa på alla spärrar!

Förresten så klantade jag mig så fantastiskt mycket förut. Jag skulle ta ut pengar och var stressad till fikan med Niklas, och sprang in på 711 på Västra Hamngatan. Jag satte i kortet och knappade in koden och allt det där, och sedan så tog jag kortet och gick - UTAN PENGARNA!!!! Så sjukt illa!! Det var dessutom min sista hundralapp så nu är jag ännu mer pank än vad jag var innan... Hur kan man vara så jäkla dum?! Suck.

Nu ska jag sitta jäkligt stilla och inte resa på mig i onödan, för tydligen så tycker mitt blodtryck att det är läge att ligga jävligt lågt och få mitt huvud att snurra... Imorgon blir det morgonpromenad, solande utanför huset, ben och mage på gymmet och sedan jobb 16.15. Undrar hur jag ska hinna med allt?

Inga kommentarer: