onsdag 10 juni 2009

Goddagens!

Igår kväll kunde jag inte skriva, för mitt mobila bredband fungerar inte där vi sover när vi är här. Just nu har jag lagt beslag på en dator tillhörande en av Rufs bröder, och jag tänkte bara kika in och säga hej... Bilder från resan kommer när vi är hemma igen!

Imorse var vi och kikade på skolavslutning och Rufs två student-bröder, och ikväll blir det stor fest för att fira dem och alla andra som gått ut från samma skola. Mysigt och roligt, och riktigt kul att få insupa lite Waldorf-anda också :) Här ute är det ju nästan bara "waldorfmänniskor" och jag måste säga att jag trivs riktigt bra! De första skolåren då jag gick i Waldorfskola satte sina spår, I guess.

Nu är det snart duschochfix-time, och sedan blir det fest! Mätt i magen är man också. Jag tror att Rufs familj är den perfekta familjen att besöka om man vill gå UPP i vikt, haha! Nyss åt vi lyx-lunch, Rufs och jag lagade iofs det mesta och på menyn fanns bl.a. blomkålsmos, friterade risnudlar, canapeér, fetaostfylld kyckling (det åt ju inte jag såklart), tofusallad, guacamole, bönröra, bröd... Det var säkert något mer som jag redan glömt :) Till efterrätt bjöds det på två sorters glass med jordgubbar och mörk choklad. Ena glassen var en apelsin- och färskostglass, och den andra en lime- och basilikasorbet. Den första gjorde jag och den andra var tillagad av Rufs, så då vet ni vad vi pysslade med igårkväll! Haha!

Att se alla studenter rör upp många känslor hos mig. Mestadels glada, eftersom det är så fint att se unga människor med hela livet och framtiden för sig. Människor som jag hoppas kommer ta tillvara livet på ett bra sätt, och lyckas med allt de vill göra! På ett annat sätt så känns det som att jag blir lite ledsen också, för att jag själv misslyckats med så jäkla mycket och förlorat så många år av mitt liv. Jag hoppas att jag kan ta igen det nu. På något sätt känns det som att jag kan det, och som att allt kan bli bra även om jag inte tog tillvara på det jag fick när jag var ung.

Nu ska jag inte skriva mer för stunden, känns lite dumt att lägga beslag på någon annans dator så här...

Inga kommentarer: