måndag 22 juni 2009

Piggelino

Jag har hittat en sida där man kan räkna ut näringsvärden för det man äter gratis, och även registrera träningspass och så. Lite krånglig sida, men på det hela taget så verkar den bra och dessutom är det ju som sagt gratis :)

Kolla in Piggelino så hittar ni det jag pratar om! Rekommenderas dock INTE för den som lider av ätstörningar...

Hur som helst så insåg jag att jag äter alldeles för mycket fett och kolhydrater, vilket jag egentligen redan visste, men nu fick jag det svart på vitt. Därför ska jag nu skärpa mig ordentligt. Ingen mer fet ost, inget smör på mackan, absolut inga kvällsmackor som jag av någon anledning åt nu ikväll när klockan var nära midnatt...

Nu jävlar, nu ska det bli ordning på torpet! Godnatt!

2 kommentarer:

Duchess sa...

Vi försökte använda oss av piggelino med scandic inför gbg-varvet, men jag tycker verkligen att den sidan är krånglig... Ett annat tips är konditionsportalen.se, däremot vet jag inte om man kan räkna ut näringsvärden där. har helt enkelt aldrig försökt... Och sedan hade det varit kul att ha en träningskompis där med!

Bullen sa...

Fast jag tycker det verkar ganska bra! Förutom att det ibland känns som att det inte är så uppdaterat med nya livsmedel, men det mesta verkar ju finnas. Jag ska inte registrera varje dag, utan bara använda det som ett riktmärke liksom och kolla någon gång ibland. Men jag ska kika på konditionsportalen.se också!