söndag 12 juli 2009

Världens bästa kille! (Och en del matsnack)

Japp, det har jag faktiskt. Världens bästa kille, alltså. Hela kvällen har han suttit och förklarat matten i exempelfrågor från gamla högskoleprov för mig, och trots att jag knappt förstår något alls så är han tålmodig och förklarar och säger att jag kommer klara det. Hur bra är inte det?!

Jag chockas hela tiden över att jag har haft sådan ofantlig tur som har hittat honom... Självklart inte bara för att han hjälper mig med matten, utan för att han helt enkelt är så jäkla bra och fin och världsbäst på alla sätt och i alla lägen!

Nu ska jag lägga ned pluggandet för idag och försöka vila min stackars hjärna ett slag... Jag är ytterst tveksam till att jag kommer få tillräckliga resultat på högskoleprovet, men jag kommer ge det ett riktigt seriöst försök iallafall. Just nu känns allt skitsvårt, rent utsagt, och det enda jag har hyfsad koll på är ord-delen. Av någon anledning är jag duktig på krångliga ord, varför vet jag inte... Eller ja, kanske för att jag läser det mesta jag kommer över, och alltid har gjort så?

Nu får det vara bra med godis- och skräpätande för den här semestern, förresten. Det känns som att hela kroppen strejkar, magen är arg på mig och jag har expanderat till dubbla storleken... No more tomma kalorier! Visst, när jag kommer hem igen är det dieten som väntar, men vi ska ju inte hem än på några dagar så det blir till att skärpa mig redan nu! Jag hoppas vi hinner träna imorgon också. Rufs bror tipsade ju om ett bra gym här i närheten, och vi var där och spanade lite idag. Genom fönstret dock, eftersom de håller stängt på lördagar... Men imorgon finns en spinningklass och en coreklass och jag tänkte försöka komma med på bägge! För Rufs del blir det gymmet (han är inte så mycket för gruppträning, min karl... "Om någon säger till mig att maxa, men jag vill maxa om en kvart, ja...då blir jag bara sur", som han uttryckte det idag när vi pratade spinning...) och jag kanske tittar in bland hantlarna en sväng jag med! Åh, jag längtar med hela kroppen!

Men nu, nu är det sov/kramdags. Godnatt!

Inga kommentarer: