söndag 12 juli 2009

Harry Potter!

Nu har vi bokat biljetter till den nya Harry Potter-filmen :) Vi försökte gå på onsdag, samma dag som den har premiär, men det fanns bara dåliga platser kvar då så det får bli på torsdag istället, men det blir minst lika bra det!! Kommer bli skitkul att se den! Jag var helt hooked på ett av spelen till Playstation förut, så man kanske får ta och köpa det nya också...

Det blev ingen träning idag, och kommer nog inte bli det de resterande dagarna här heller. Det var alldeles för dyrt och varken jag eller Rufs är särskilt rika just nu, så det får helt enkelt vänta tills vi kommer hem, vilket är på onsdag. Jag är grymt sötsugen hela tiden och kommer säkert äta godis, bara för det är "den tiden i månaden". Usch, det suger att vara tjej ibland!

När jag har ätit mycket godis eller kolhydrater överlag så blir jag nästan bakis dagen efter. Det känns i både kroppen och huvudet att jag är tung och det gör nästan ont under skinnet på något sätt. Ett gram kolhydrater binder ju tre gram vatten, så det har kanske med det att göra... Men det känns också som att kroppen jobbar för fullt för att driva ut de gifter den har fått i sig. Någon mer som känner så?
Nu ska jag gå och handla snus.

3 kommentarer:

linda sa...

Vaa hade ingen aning om det där med att kolhydrater binder så mkt vatten. Klart därför jag bäljar en massa vatten när jag hetsar och känner definitivt igen mig i bakiskänslan.

Vi ska se Harry Potter på fredag!!! Längtar och jar längtat läänge.

Lisa sa...

Jag känner också så! Jag brukar trösta mig med att svullnaden dagen efter beror på att kroppen har samlat på sig så mycket vätska, precis som du skriver. Känner mig också bakis dagen efter mycket kolisar!

carolina sa...

ooh! kalmar är mysigaste staden ju=) vilket fik hamnade ni på? =)