måndag 13 juli 2009

Nu jäklar!

Ja, faktiskt. Imorgon (idag, om man ser till klockan...) åker vi ju hem eftersom det blir jobbelijobb för min del, och i och med att vi kommer hem sätter jag fart med mitt projekt igen. Mitt renoveringsprojekt av mig själv, alltså.

Hela kroppen känns som sagt fullproppad av gifter, och jag kommer därför börja med en renings/fastekur. Hur jag ska hinna handla till denna fastekur är ett mysterium, men det får lösa sig. Har jag tur så hinner jag på väg till jobbet imorgon, annars får det lösa sig på något annat sätt. Jag kommer rena/fasta i FEM dagar, varken mer eller mindre, med start på onsdag.

Det kommer se ut såhär:

Morgon: 2.5 dl plommonjuice, 1 kopp varm grönsaksbuljong
Mellan: 1 kopp varm grönsaksbuljong
Lunchtid: 5 dl grönsaksjuice
Mellan: 1 kopp varm grönsaksbuljong
Kväll: 5 dl grönsaksjuice


Förutom det så kommer jag också att dricka MethoDraines reningskur under de här dagarna, eller ja, under 20 dagar snarare, eftersom det är så lång den kuren är, men jag kommer knappast fasta i 20 dagar... Då skulle jag dö, hehe.

Observera att min fasta INTE handlar om någon genväg till snabb viktnedgång!! Sådant är bara dumt, och det tänker jag inte ge mig på. Däremot så känns min lever, mina blodkärl och ja, hela min kropp, som en papperskorg full med skit och klegg just nu - och det vill jag driva ut!

Efter dessa fem dagars fastande kommer jag köra igång med dieten jag skrev om tidigare, och sedan jävlar, då är jag på banan igen! Visst låter det bra?!

Jag är ledsen för att vi måste åka hem tidigare, det är jag verkligen, men på ett sätt känns det skönt att komma hem också. Få lite rutin igen, sätta igång med skrivandet och högskoleprovspluggandet på riktigt, och komma igång med träningen... Det kommer bli skönt!

Förresten så har jag anmält mig till en gitarrkurs på Folkuniversitetet i höst. Jag saknar att spela och sjunga, och efter mina misslyckade sökningar har jag nästan blivit rädd för musiken. Jag spelar lite gitarr redan, men det är så lite att det inte ens är något att tala om, och jag känner att jag vill bli bättre så jag kan skapa egen musik igen som jag alltid gjorde förut. Jag har massa ideér, men det tar liksom emot att sätta sig vid pianot av någon anledning... Men gitarr låter bra! Måste bara köpa mig en ny gitarr, för den jag har är alldeles sned i halsen, så den skorrar fint när man spelar på den...

Nu ska jag skriva kommentarssvar om min pacemaker.

1 kommentar:

Duchess sa...

Jag styrketränar jättegärna med dig i höst! Om vi går någonannanstans än till Turion, för det gymmet suger verkligen... Fick inte jättemycket hjälp av PT:n, fick mest inställningen att han inte trodde att jag klarar av så mycket träning som jag tänkt. Så får lägga upp det själv iaf. Hur har du det nästa vecka?