fredag 10 juli 2009

En Kalmarresa från fel håll. Sista dagen först, alltså...

(Mmm, mjukglass! Vi hittade ett glasställe med jätteglassar! Funderade på om man kunde köpa med sig tjejen i kassan hem, så hon kunde stå i vardagsrummet och lägga upp glass när helst man blir sugen?)
(Rufs tycker också om glass. Fast han ser inte så här hungrig ut egentligen ;) Han fejkar lite. )
(När man överraskas av åskan under en cykeltur kan man roa sig med sånt här. Sockerfria kakor och gott kaffe! Fast när man måste vänta ut regnet i två timmar så förtjänar man en jättemaräng också, och en sådan åt Bullen!)
(Vår årsdag! Efter middagen och efter ett par starka glas...)
(Åt fel hål som sagt... Vi delade på en efterrätt på årsdagsmiddagen; brownie med hallonsorbet och vaniljcreme. Så gott och så onyttigt! Men man firar ju bara ett år en gång...)
(Och här kommer huvudrätten då... Hamnkrogen var stället och Rufs tallrik från skaldjursbuffén skådas här! Gott, om man äter skaldjur d.v.s.)
(Själv åt jag det här! Quornsnitzel med någon ost i, och ljuvligt spröda grönsaker och färskpotatis! Jag tjatade till mig lite pepparrotssås också...)
(Vi blev ackompanjerade av tonerna från en räddningshelikopter under middagen... Fast den övade nog bara, så det var ingen som hade trillat i vattnet eller så...)
(Här är han! Grabben som stått ut med mig i ett helt år och som säger att han vill ha mig typ...typ för alltid!! Det är otroligt!)
(Inte helt taskig utsikt från restaurangen... Hamnkrogen rekommenderas starkt för den som råkar befinna sig i Kalmar och vill fira något!)
(En close up på årsdags-Bullen!)
(Det här med att posa på kort har aldrig varit min grej... Men klänningen är fin iallafall! Och är det början till en axelmuskel jag skymtar där, under allt det mjuka?!)
(Vi drack champagne ur en miniflaska, utanför Kalmar Slott. Hur underbart som helst!)
(Jag vill nog bo i den här staden... Det är fantastiskt vackert!)
(Tittatittatitta!!!! Det är ett halsband, och det är mitt, och det är diamanter på det!! Ja, fyra stycken! Där till höger! Ser ni?!! Wow!!)
(Man kan säga att det är kanon, helt enkelt.)
(När man träffas av den första regndroppen i samma stund som man har handlat en glass av den där glasstjejen vi ville köpa med oss hem, så får man helt enkelt söka skydd inomhus och leka sommar i en galleria istället för ute i solen... Nåja, glassen var god hur som helst!)
(Det finns jättemycket svanar i Kalmar. Och barn har de också! Det är så fint att de hänger ihop hela livet!)
(Eh... den första middagen kommer sist här... Vi var på Mamas & Papas första kvällen och åt tapas. Grymt lyxigt och gott! Fattar ni hur mycket jag behöver träna när jag kommer hem?! Haha!)

Eftersom jag är så klantig så glömde jag ju laddaren till kameran hemma... Så något överflöd av bilder har det inte blivit tyvärr... Men det blir nog en och annan bild här ifrån Alvesta också; jag har liiiite batterier kvar. Nu: sova. Som fan.

Godnatt!

Inga kommentarer: