onsdag 15 juli 2009

Bullen goes spara pengar!

Jag får panik av att jag är så jäkla slösaktig! Nu ska det sparas, minsann. I alla fall från och med måndag, nu kommer det ju kosta en del med juicerna och fastan fram till söndag. Men sedan ska det sparas! Det kommer behövas med tanke på den eventuellt stundande flytten, och alla andra saker jag vill göra.

Om jag bara köper snus på stock (en per månad), och håller mig till sådant som kostar under 200 kr så sparar jag 240 kr.
Om jag slutar dricka så mycket Cola Zero så sparar jag 450 kr (!!!).
Om jag slutar köpa mat och småfika på stan (kaffe, frukt m.m.) så sparar jag 1200 kr.
Om jag slutar handla så in i helvete mycket på Konsum, och börjar storhandla på Lidl/Willys istället så sparar jag...massor.

Det är över 2000 kr/månad som jag kan spara riktigt enkelt, och med tanke på att jag bara är en fattig student så borde jag verkligen göra de där förändringarna...

Det ska bli gött att spara pengar!

Inga kommentarer: