fredag 24 juli 2009

Bedtime, och en underlig överraskning...

Nu är det sovdags på Kemivägen igen. Bullen är trött som ett litet skräp!

Jag vägde mig förut, trots att jag hade tänkt vänta till söndag då det är väg- och mätdag. Jag var säker på att jag skulle ha gått upp efter den här veckans matkatastrofintag, men gissa vad? Jag hade gått ned!! 66.8 visade vågen, och jag har alltså lyckats ta mig förbi första delmålet på något mystiskt sätt. Hm... Uppenbarligen så ger träningen resultat trots skitmaten, och det gör mig mer motiverad till att äta bra framöver. Om jag får resultat med träning och skitmat, så kommer jag ju definitivt få bättre resultat med träning och bra mat! Det säger ju sig självt.

En annan anledning till att äta bra, som jag verkligen märkte av idag, är att jag inte orkar träna lika effektivt när jag har stoppat kroppen full med skit. Energin räcker liksom inte till, trots att jag har fått i mig mer än tillräckligt av kalorier. Energi från mättat fett och snabba kolhydrater kommer man inte långt på, det kände jag på combaten idag.

Förresten så tränade jag i linne idag, för första gången på över 4 år! Det ni! Jag var inte direkt stolt över bilden som mötte mig i spegeln, men jag skämdes inte heller. Ibland är jag så frisk att jag blir förvånad över mig själv! Jag tyckte till och med att man kunde se lite muskler under allt flebb, men jag kan ju ha inbillat mig! ;)

Nu ska jag krypa ned hos Rufs i sängen, imorgon blir det matteplugg på dagen (jag fattar ingenting!), Combat på kvällen och karaokejobb på Haket på natten. Kom dit och sjung och lämna mycket dricks, det behöver jag ;)

Inga kommentarer: