fredag 3 juli 2009

Besvikelse.

(Detta är INTE lösningen när det inte går som man vill med viktnedgången. Frosserier löser ingenting. Det kanske dövar för stunden men i det långa loppet ställer det bara till mer bekymmer... Det är förresten vaniljyoghurt och jordgubbar i skålen, min frukost alltså, så jag har inte svullat på riktigt...)

Ibland får man tvivla. Man får bli besviken och man får tycka att man är dålig och man får vara ledsen om man behöver det. Och jag behöver det nu.

Rufs sade igår att han tyckte att jag gått ned lite, men vid mätningen idag så visade sig ju motsatsen. Vad är det som händer med min mage??! Just magen är det jag mår sämst över, och den är så stor om man jämför med resten av min kropp. Som en kula som står rakt ut liksom, och dessutom så hänger den ned en bit på låren. Nu har den blivit ännu större. Det är INTE det som är meningen!

Visst, jag äter långt ifrån exemplariskt, och jag skulle definitivt kunna träna hårdare, men det jag gör i nuläget borde ändå vara tillräckligt för att man skulle se någon skillnad! På fyra veckor har jag bara minskat 1.6 kilo, och det är inte mycket alls. Jag borde ha hunnit med ca 4 kilo på den tiden. Antar att det blir svårare och svårare med åren...

Nu åker vi ju iväg på semester på måndag, och då blir det inte lika mycket träning (fast jag kommer promenera mycket och kanske smita in på något pass eller två på något gym iallafall...) och lite annorlunda kost, men när jag kommer hem igen så kommer jag stuva om lite mer i kosten. Jag har så svårt att äta mellanmål, men jag vet att jag måste göra det. Det är en av sakerna jag verkligen måste göra. Det är svårt därför att min mage inte fungerar som den ska, och när jag äter så tar det många timmar innan magen återgår till det normala, men jag måste försöka iallafall.
Sedan är det ju så att fett tar upp mer plats än muskler, så vad som står på vågen är egentligen inte det viktigaste... Men eftersom måttbandet visar att det inte hänt så mycket, så känns det ju inte så bra hur som helst...

Nu måste jag gå, för Rufs och jag ska iväg och växla in massa mynt från vår myntburk vi har här hemma. Ett litet extra tillskott i semesterkassan, minsann :) Sedan blir det jobb, och sedan mer jobb igen... Ingen träning idag, men imorn och på söndag blir det styrketräning! Förhoppningsvis även på måndag innan vi åker. Och nej, jag har inte slutat med morgonpromenaderna, men min fot har inte varit bra nog. Imorgon kanske jag kan börja igen dock!

Jag ska inte deppa ihop för att det inte går så bra just nu. Lösningen ligger inte i att kasta in handduken och börja svulla i onyttigheter, lösningen ligger i att jobba lite hårdare istället.
Vi ses i eftermiddag!

Inga kommentarer: