tisdag 21 juli 2009

Bullen kan!

Nu är jag lite stolt! Jag har faktiskt klarat av flera tal alldeles själv, när jag har pluggat med hjälp av övningsboken till högskoleprovet! Japp, alldeles själv och utan att be Rufs om hjälp. Åh, jag kanske kan lära mig?!

Och till "Anonym", som kommenterade förra inlägget: Givetvis är bönor och linser bra proteinkällor, men linser innehåller även mycket kolhydrater, plus att min mage inte är riktigt med på att ta hand om de där sakerna (ännu)... Så jag kan inte äta det mer än väldigt sällan om jag inte ska få jätteont. Jag har ju haft blödningar i tarmen pga av mina ätstörningar, så saker och ting fungerar inte riktigt som de ska. Så jag behöver något annat, något som är mer lättsmält för kroppen!

Och mest blev jag arg på att skillnaden är så stor mellan priset på quorn och animaliska, proteinrika produkter, då quorn liksom ska vara till för att mer eller mindre ersätta de animaliska produkterna för den som önskar.

3 kommentarer:

Simone sa...

Hej!
Jag såg din kommentar hos Pam och klickade mig vidare och säger att jag blev helt perplex när jag såg din blogg! Inte för att dissa dig nu men jag hade väntat mig något annat. Du sa att du hade haft anorexi/bulimi i tolv år; vill du inte bli frisk? Nu måste jag erkänna att jag inte läst igenom din blogg, så jag kanske har missat nåt. Då kanske jag kan få ställa en fråga istället för att "klaga"! Var är du nu i sjukdomen?/Anser du dig vara sjuk? kram

Simone sa...

har svarat på min blogg!
xo Simone

Duchess sa...

Och vet du, du är en av dem ska syftade på när jag skrev mitt inlägg ;). Jag är fullkomligt övertygad över att du kommer klara högskoleprovet som en dans. Du är grym! Ben på fredag?!