torsdag 9 juli 2009

Nytt hotell!

Vi tröttnade på studentrums-hotellet vi bodde på, och bor nu på Frimurarehotellet istället. Det är sååå fint!!! Känns som en perfekt sista natt i Kalmar :) Imorgon åker vi vidare till Alvesta och Rufs pappa, och där ska det även finnas ett bra gym som jag tänker testa! Kroppen längtar efter träning nu efter ett par dagar med massa fet och kolhydratrik mat!

Nu på kvällen blev det buffé på ett grekiskt ställe (en "internationell buffé" dock, som de kallade det) och det var riktigt gott och väl värt de 85 kronorna det kostade! Galet billigt och supermumsigt!

Dagen spenderade vi mest på ett konditori, där Rufs åt pastasallad och jag två sockerfria kakor och en jättemaräng, som dock var späckad med socker, hehe... Vi hamnade på konditoriet då vi var tvungna att söka skydd från regnet eftersom himmelen öppnade sig så plötsligt... Vi hade hyrt cyklar och bikade omkring på jakt efter Institutionen för design och journalistik, som eventuellt kommer bli min skola framöver... Dock hittade vi den inte då, men cykelturen var mysig trots regnet!

Efter konditoribesöket blev det Anna Odells utställning, och den kommer jag skriva mer om sedan! Jag är riktigt berörd och imponerad!

Nu är vi nyss hemkomna efter en kvällspromenad (och nu lyckades vi faktiskt hitta skolan!) och ska krypa ned i supersköna hotellsängar, och imorgon blir det sista hotellfrukosten för den här gången!

Jag lovar bättre kvalitet på inläggen inom kort, tiden räcker inte riktigt till för tillfället. Men vi ses imorgon! Nattinatt!

Inga kommentarer: