fredag 3 juli 2009

Kostprogram!

Sitter på jobbet och har snickrat ihop ett kostprogram åt mig med hjälp av Piggelino! (SKÖNT att slippa räkna själv!!!) Programmet tänker jag börja med när vi kommer hem från semestern, och det bygger på 5 mål om dagen inkl. ett litet mål direkt efter träning. Det, kombinerat med morgonpromenaderna och den vanliga träningen, borde väl få fart på min stackars kropp?!

I början kommer jag ligga väldigt lågt i energiintag, men jag kommer öka succesivt ju mer muskler jag får på kroppen :) Jag ligger t.o.m. under basalomsättning i början, och det är ju inte jättebra... men jag tänker köra det max en månad och sedan utvärdera hur det känns och vad som hänt.

Vad pepp jag blev nu!! Jag vill köra igång med det samma; jäkla semester att komma emellan ;)

Programmet bygger iallafall på 1266 kcal/dygn (min basala omsättning är 1641, plus att man bör ta hänsyn till träning och så, så jag borde väl kanske ligga runt 1900-2000 för att varken öka eller minska...) och då 34% kolhydrater, 25 % fett och 41 % protein. Hade gärna legat lägre i fett, men då det bara är bra fetter jag kommer äta så gör det inte så mycket!

En "ätardag" i veckan kommer jag att behålla :)

Åh! PEPP PEPP PEPP!!!

1 kommentar:

Linda sa...

Vad spännande, lycka till. Blev lite nyfiken på piggelino så var tvungen att gå in och kika, verkar vara en toppensida.