tisdag 28 juli 2009

Dåligt samvete!

(Dagens middag! Resterna från gårdagens quorngryta med ris och keso. Tre cornicorns gömmer sig där bakom också :) Det blev en massa digestivekex och brie på kvällen också, men jag orkar inte vara ledsen för det. Jag är mest glad för att jag är lite gladare nu än de senaste dagarna!)

Inte för något jag har ätit, alltså. Faktiskt inte ens för de 9 (!) digestivekexen med brieost som jag kalasade på under kvällen. Nej, jag har dåligt samvete för att jag inte pluggar till högskoleprovet. Idag har jag inte pluggat över huvud taget, dumma jag.

Om jag inte pluggar så kommer jag aldrig komma in på journalistprogrammet, och det vill jag ju så väldigt gärna göra. Jag tycker dessutom att mattepluggande faktiskt är ganska roligt (i alla fall när jag förstår, och märker att jag lär mig något), så jag vet verkligen inte varför jag inte gör det.

Kanske är det återigen det där med att vara rädd för att lyckas? Jag tror att man kan bli så van vid att misslyckas, eller snarare van vid att välja att misslyckas, att allt annat känns skrämmande. Jag fattar inte varför jag inte bara försöker! Det kan ju inte gå mer än åt helvete, faktiskt, och skulle det göra det så kan man ju försöka igen.

Rufs berättade att hans syster kanske också ska söka journalist i Kalmar! Det vore roligt om både hon och jag kom in och hamnade i samma klass. Jag känner henne inte alls bra, men jag gillar henne!

Imorgon ska jag nog ta upp mitt morgonpromenerande igen, om kroppen inte strejkar, och sedan SKA jag plugga. Hela dagen lång. Eller ja, i alla fall fram till träningsdags vid 17.00.

Nattinatt!

2 kommentarer:

carolina sa...

men digestive kan man inte bara äta ett, det borde stå på förpackningen ;) och med ost på också, yumyum! tack för kommentaren i min blogg förresten, supergulligt :)
känner igen det där med att vara rädd för att lyckas, eller för att något ska gå bra, man är så van att saker har skitit sig förr...eller så vil man inte tillåta sig själv att vara lycklig eller njuta av känslan av att faktiskt duga när man lyckas..?

Lisa sa...

Jag håller med Carolina! Digestive kan man inte bara äta ETT av!