måndag 27 juli 2009

Ursäkt.

Jag ber om ursäkt för de senaste blogginläggen. Det här är en positiv blogg, där motivation och inspiration ska vara nyckelorden och där framgång ska kunna speglas i bilder och glädjerop, men, de senaste dagarna har jag helt enkelt inte hittat rätt känsla. För det ber jag om ursäkt till er, mina läsare. Det utlovas bättring. Så känns det i själen i alla fall.

Mätning och vägning får vänta en vecka, för jag saknar balansen och styrkan det kräver. Det har varit så mycket annat som tagit min energi de här dagarna, saker som inte alls har med mat eller vikt att göra, men som ändå tagit musten ur mig, och som jag nu tänker förpassa långt bak i minnet för att sedan plocka fram när det passar sig bättre. Nu passar det inte alls. Det är saker som handlar om framtiden, och eftersom det stundvis inte känns som jag har någon (jag pratar om framtida karriär här) så är det bara stressande. Därför slutar jag tänka på det nu, tillsvidare. Jag fokuserar på högskoleprovet istället.

Kroppen känns svullen och äcklig nu, efter alldeles för mycket känslomässigt ätande senaste dagarna, men jag är positiv trots det! Kost-motivationen är tillbaka med full styrka, och jag är tokpepp igen! Imorgon är det BodyPump som gäller, och min stackars kropp ska få vila sig från kolhydrater. Det blir en "förmiddagsfasta" imorgon, med juice och buljong (som förvisso är kolhydrater, men det är i alla fall inte rent socker...) för att få ordning på min mage igen, och sedan bär det av mot första delmålet igen!

Ett steg i fel riktning är just ett steg i fel riktning. Kör man fel med bilen så ställer man inte in hela resan för det, eller hur? Nej just det! Man tar reda på rätt väg och sedan gasar man på lite extra för att vinna tid :) Godnatt!

1 kommentar:

Linda sa...

Men du, inte behöver det vara positivt och med framgång hela tiden. Då verkar du ju omänsklig, tycker bättre om när du visar alla sidor och känns mänsklig. Det positiva är ju när du lycklats vända igen.
Kram