fredag 10 juli 2009

Bullen är bortskämd!

(Så här roligt har vi det just nu! Chokladmintkola, en hel del pussar och kramar, och varsin dator. Rätt så gött!)
(Detta kan vara världens häftigaste armband! Det är gjort av en gaffel!!! Passar en matfixerad tjej som mig helt perfekt, haha!)

Vi har varit på utflykt till Huseby och tittat på hantverk och fin natur. Riktigt mysigt, förutom skyfallet som drabbade oss på tillbakavägen.

Det blev lunch på en restaurang där man satt i gamla hästboxar, hästarnas namn fanns till och med uppspikade på skyltar ovanför boxarna och det hängde...hästsaker (selen, eller liknande. Jag är inte så bra på det där med hästar...) på väggarna. God mat var det också! Inget vegetariskt på menyn, men de fixade fram quornfileér med stekt potatis, kokta morötter, olika sorters lök och en sweetchillidressing till mig i alla fall! Mums! Rufs åt fisk med jätterolig potatis till; de hade blandat i kräftstjärtar i själva potatisen och mosat ihop det. Det såg väldigt annorlunda ut!
Nu är vi "hemma" igen och jag ska skriva artikel och Rufs jobbar med sin sida, vi äter chokladmintkola ur pappersstrut som vi köpte i en liten butik i Huseby, och jag måste säga att vi har det ganska så mysigt :) (Som sagt... kost och träning tar Bullen tag i ordentligt igen när vi har kommit hem! Dietprogrammet är ju skrivet och kroppen längtar!)
Bortskämd är jag också! Jag hittade ett jättejättefint armband i en stuga där de sålde massa hantverk, och Rufs pappa köpte det åt mig!! Det kändes verkligen som att det var för mycket, jag är inte van vid att bli så här bortskämd... Men glad blev jag, verkligen jätteglad! Armbandet är i nysilver och är gjort av en gaffel (!), hur häftigt som helst! Jag blir så fantastiskt glad! Nu för tiden blir jag nästan barnsligt glad över presenter, när jag var sjuk kunde jag inte njuta av det alls. Då fick jag bara dåligt samvete och kände mig smutsig på något sätt... Skönt att det har gått över!

Nu ska jag skriva lite artikel istället för att sitta här...

Inga kommentarer: