lördag 11 juli 2009

Högskoleprov och höstens sysselsättning.

Det är mulet och kallt ute och regnet verkar lura bakom kröken. En sådan där dag när man helst är inne, och i ärlighetens namn så är det ganska skönt för då kan man sitta inne och pilla med saker på datorn utan att få dåligt samvete :)

Nu har jag svarat på antagningsbeskedet till Högskolan. Jag kom in på Skapande Svenska A i Umeå och kursen Identiteter i Göteborg. Den senare verkar både intressant och mindre intressant, och Umeå-kursen verkar hur bra som helst - förutom de 8 obligatoriska träffarna som ingår. Det är inte runt hörnet att åka till Umeå precis, och även om det kanske skulle vara lite mysigt så är det fruktansvärt dyrt också. Jag tackade ja till alla mina reservplaceringar också (eller ja, de flesta iallafall), så jag hoppas på någon av dem. Media- och kommunikationsvetenskapens grunder är det jag helst vill komma in på, men där är jag 15e reserv så det ser inte jätteljust ut måste jag säga, särskilt inte med Folkisomdöme...

Nu blir det hur som helst full fokus på Högskoleprovspluggande resten av sommaren; minst två timmar per dag och ett delprov per vecka. Jag är både taggad och totalt omotiverad inför det; taggad för att jag så jävla gärna vill komma in på journalistprogrammet i Kalmar, och omotiverad för att jag hatar att känna mig korkad, och det gör jag i det här sammanhanget. Särskilt när det gäller matten och statistiken. Jag förstår inte ett skit, och jag stressar upp mig och förlorar allt logiskt tänkande. Men men, jag antar att det är just de bitarna jag måste öva mig på. Jag ska se om jag kan skriva ut några gamla prov här och börja plugga redan idag. Det behövs definitivt.

Nu är det dusch och hårtvätt på schemat!

Inga kommentarer: