onsdag 1 juli 2009

Rubrikinspirationstorka. Jajjemen.

(Utelunch idag igen. Ajaj i plånboken, men gottigott i magen! "Gott och Gi" heter butiken och den ligger, dessvärre, preciiis utanför huset vi bor i... Jag kommer nog hamna där igen, för det här var en av de godaste salladerna jag ätit!)
("Tag 3 betala för 2" är jättebra när man är superfattig. Betalade knappt 300 kr för dessa tre par skor! De här gick jag omkring i idag. Nu får jag leva på burkmat resten av månaden, för pengarna är faktiskt slut nu...)
(De här skorna älskar jag!! Verkligen! De är som gjorda för Bullen, och jag köpte dem trots att de inte fanns i min storlek. Jag kommer bo i de här för stora älsklingarna hela hösten...)
(Sista paret skor. Hur mysiga som helst! Tror inte att något av paren kommer hålla särskilt länge, men så är det med "förbilligtförattvarasant"-grejer...)
(Det klart bästa i vår lägenhet. Efter Rufs då, förstås. Den här fläkten räddar mitt liv just nu.)

Herre Gud vad det är varmt här inne. Jag håller på att svetta bort totalt.

Snart är det sovdags här på våra 27 kvm, och jag är helt slut i kroppen. Kände mig superseg på träningen, men det gick väl bra ändå. Tror dock att det snart är dags för en vilodag, och det får bli på fredag.

Rufs och jag hamnade inte vid Delsjön när vi åkte iväg för att bada, och inte badade jag heller... Vi hamnade vid Härlanda tjärn och Rufs badade och jag åt sallad :) Det blåste ganska mycket och fanns inga platser i solen, så det var faktiskt lite kyligt, tro det eller ej.
Det satt två kvinnor bakom oss på stranden, de var runt 30 skulle jag tro och de diskuterade högt så att alla kunde höra vad de sade. Ett av samtalsämnena var någon väninna eller bekant som tydligen var av modell större. De två tjattrande damerna deklarerade högt och tydligt hur äckligt de tyckte det var när deras "plus size friend" klädde sig i tighta kläder så att "tyget smet åt kring bilringarna". What?!! Jag, som satt och kände mig ganska tjock för tillfället, tappade plötsligt all lust att inviga min nya bikini, och behöll kläderna på. Suck. Helt frisk är man tydligen inte iallafall. Men allvarligt talat, vad är det för attityd? Nästa gång jag hör något sådant ska jag genast slita av mig och trippa fram i min grisrosa bikini och vifta med bilringarna i ansiktet på dem. Me promise.

För övrigt så är hotellrummet i Kalmar bokat och jag längtarlängtarlängtar tills vi åker!! På måndag bär det av, och det kommer bli big time myspys, så det så! Ska passa på att se Anna Odells utställning också när jag ändå är där, den kan man ju inte missa.

Nu måste jag duscha. Mycket. Och kallt. Sedan blir det krama kudden, eller snarare krama Rufs :)
Var det någon som såg det där sexupplysningsprogrammet på tv idag förresten? Minns inte vad det hette, men vilket galet program! Man undrar ju om den stackars programledaren kommer vara singel efter programmet, med tanke på de mindre positiva uttalandena hon gjorde om sin pojkvän :P Vad tyckte ni om programmet?

Inga kommentarer: