tisdag 28 juli 2009

Fan vad trött jag blir!

I dubbel bemärkelse, faktiskt. Dels blir jag trött fysiskt när jag har proppat i mig skitmat i flera dagar, och det känns rejält under träningen... Orkade ingenting på Combaten idag. Sedan så blir jag även så trött på att vara trött, och även om det inte enbart har med kosten att göra (utan även med mitt övriga fysiska mående) så står det mig upp i halsen att alltid vara trött.

Nu tänker jag sluta krångla. Emotionellt överätande kan slänga sig i väggen, för jag har ingen lust att äta onyttigt för att döva känslor, och inte orka träna som jag vill för att kroppen är full med mättat fett och vitt socker. Nej, jag vill träna för att jag gillar det, jag vill äta bra saker för att det är gott och jag mår bra av det och jag vill gå ned i vikt för att jag behöver det.

Så. Nu är Bullen tillbaka. Pepppepp!

(Fast nu har Rufs gjort en kopp varm choklad till mig, sådan där riktig med socker och kakao alltså, och det tänker jag bannemej dricka! Middagen blir hyfsat nyttig iallafall, och imorgon är det full fokus igen!)

1 kommentar:

Linda sa...

Även när man försöker gå ner i vikt så måste man ju få njuta av vad livet och Rufs har att erbjuda ;)