lördag 18 juli 2009

Sång och fasta...

Åh, nu ska jag sooova! Fy fasen vad trött jag är!

Vi stängde lite tidigare idag, vilket är ganska skönt, men känns i plånboken. En timmes lön uteblev ju. Grymt kul på karaoken iallafall! Jag och en av stammisarna sjöng "Blowin' in the wind" a' capella, tvåstämmigt, och efter halva låten föll en annan av stammisarna in och tog en överstämma :) Det blev riktigt fint!! Sjukt svårt att hålla takten dock, med bara texten rullandes på skärmen, men utan musik. Men det lät riktigt bra, och nu saknar jag musiken ännu mer :(

Jag har bestämt mig för att bryta fastan, men jag ska göra det försiktigt. Jag vill verkligen orka träna ordentligt i helgen, och jag känner att mycket av "gifterna" i kroppen har försvunnit, och om jag inte äter så pallar jag inte med all träning jag tänkt hinna med.
Tycker ni att det är fel av mig, blir ni besvikna?

Helt ärligt så förstår jag inte hur jag klarade av att inte äta när jag var anorektisk. Det kunde gå 8 dagar utan någon som helst mat eller dryck (förutom vatten), och sedan åt jag ett äpple innan jag började fasta igen. Nu blir jag tokig efter tre dagar, och då har jag ändå druckit en massa juice!

Lite dåligt samvete får jag för att jag bryter fastan, men jag försöker att se det positivt. Jag känner att kroppen behöver mat, och det är ju en bra sak för en f.d. ätstörd!

Nu måste jag sova - ska ju upp och spinna skiten ur mig snart!!

1 kommentar:

jo sa...

Du, vännen min, vad är det jag läser?
"Tycker ni det är fel av mig, blir ni besvikna?" (Jag hoppas att den frågan var lite sarkastiskt ställd, men mitt svar är baserat på om den inte var det)

Hur som helst, behöver du fråga en sådan sak, verkligen? Allt det här gör du för dig själv, inte för någon annan. Det du känner är rätt för dig, är rätt. Punkt.

Det finns ingen annan här som kan komma och tycka något. Vi är här för stötta dig, inte för att bli besvikna på dig. Och jag skulle i alla fall inte kunna bli besviken om du gör ett val som känns rätt för dig. Oavsett vad det gäller. Skulle dock bli lite besviken om du inte litade på dina instinkter och känslor =D

Jag kan förstås bara tala för mig själv när jag säger ovanstående, men: Om någon vågar komma här efter mig och vara besviken så kommer jag verbalt kicka dennes mentala kulor till Vassmolösa.