onsdag 8 juli 2009

Diamanter!

Oh, shit! Jag har aldrig ägt något särskilt värdefullt förut. Inte på riktigt. Det mest värdefulla jag har (om man nu ska mäta värde i pengar) är min dator och min iPod. Förutom de sakerna så är jag en väldigt enkel flicka... Men, idag firar Rufs och jag 1 år, som sagt, och gissa vad han har gjort?! Jo, han har gått och handlat ett halsband åt mig, och inte vilket som helst, utan ett med diamanter på! DIAMANTER!!! Riktiga sådana! Fyra stycken, alldeles äkta, gnistrande, underbara DIAMANTER!!! Han är inte klok :)

Halsbandet är världens finaste och kommer från Hot Diamonds, och jag älskar det! Verkligen älskar det! Så himla fint! Diamanterna är jättesmå, men de är äkta och de är mina och det är det finaste jag någonsin haft! Helt underbart!!

Kvällen var jättefin (förutom att vi tjafsade lite om helt obetyliga saker...) och vi åt middag på Hamnkrogen. Rufs åt skaldjurbuffé och till mig ordnade kocken quornsnitzel med färskpotatis och grönsaker, trots att de egentligen inte hade något vegetariskt på menyn :) Till efterrätt blev det brownie med hallonsorbet och vaniljcremé, och jag tog en Irish Coffee också. Den sistnämnda glömde de dock ta betalt för... Hihi!

Efter restaurangen blev det ett par drinkar på ett annat ställe och nu är det sovdags; mätta, trötta och ganska nöjda! Imorgon ska vi hyra cyklar, och även se Anna Odells utsällning, eftersom vi inte hann se den idag.

Jag lovar att lägga upp bilder när jag kommer hem igen. Vill inte göra det nu, eftersom jag glömde laddaren till kameran hemma, så det gäller att spara på batterierna.

Vi ses imorgon! Nattinatt :)

2 kommentarer:

Duchess sa...

Oh, diamanter är ju en flickas bästa vän! Blev alldeles avundsjuk på dig nu ju. Vill se halsbandet så fort ni kommer hem igen! Och så får vi gå och träna ihop med. Eller, försöka för femtielfte gången.

Linda sa...

Låter helt underbart! Din Rufs vet hur man skall göra en flicka glad. Hoppas ni får en fortsatt skön semester ska ni över till Öland?
Kram