lördag 18 juli 2009

Kostprogrammet!

Här sitter jag och väntar på att gå till gymmet. Regnet vräker ned, men jag hoppas det har slutat innan det är dags för mig att gå... Hur som helst, här kommer kostprogrammet jag har tjatat om att jag ska köra:

Frukost: 200 g Lätt Vaniljyoghurt, 100 g äpple, 20 g hackade hasselnötter, 10 g proteinpulver
Mellis: 200 g soyamjölk, 20 g proteinpulver
Lunch: 150 g keso, blandade grönsaker, vinägerdressing (vinäger och kryddor), 20 g oliver.
Mellis: 200 g soyamjölk, 20 g proteinpulver
Efter träning: 125 g lättkesella, 50 g banan
Middag: 150 g quornfileér (i ugn), blandade grönsaker, 200 g spenat eller broccoli.

Ca 1269 kcal = 34% kolhydrater, 41% protein, 24% fett (vilket blir 99 % tillsammans, och det är lite underligt...)

Detta ska jag köra fram till 7/8, då kommer min syster på besök och vi ska på Madonna-konserten (!), och på söndagen den helgen åker jag till Sthlm med jobbet, så det blir ett par dagars uppehåll då. Men fram tills dess är det detta som gäller, med undantag för en "ätardag" nästa helg.

Jag är lite orolig för att proteindrinkarna ska bli jobbiga och tråkiga att fixa i ordning, men jag får helt enkelt anstränga mig :) Jag kommer nämligen inte orka äta något annat till mellis, eftersom jag hatar att bära med mig sådant när jag är iväg någonstans. I vissa aspekter är jag galet lat!

Nu är det dags för spinning, jag lovar att skriva om Harry Potter sedan!

1 kommentar:

Lisa sa...

Jag blir lite orolig när jag läser det men vi är alla olika! Jag hade inte klarat det eftersom jag får hetssug när jag utesluter kolhydrater och min dietist hade blivit vansinnig om hon såg upplägget så jag skulle aldrig våga. Att ligga så lågt kalorimässigt skulle också trigga hets för mig. Hoppas att det fungerar för DIG! Jag vill inte kritisera, jag vill bara säga vad jag själv känner. Om jag inte hade hållt på med min behandling hade jag också haft ett sånt upplägg. =) Jättebra med mycket protein och att äta ofta! Att det bara är ett tillfälligt upplägg är också bra. Men för mig hade det inte funkat, speciellt inte om jag skulle träna samtidigt.

Hoppas att du inte tar illa upp!