onsdag 15 juli 2009

Fasta, dag 1.

(Det här lilla konstverket satt på en stolpe vid spårvagnen när jag var på väg hem från jobbet. Jag gick precis och funderade över min framtid och om jag kommer lyckas med allt jag vill göra - och så satt den bara där! "Av allt som finns att tro på, varför inte tro på dig själv?" Det är fantastiskt när sådant där dyker upp i precis rätt tid! Helt grym grej!)

Det blev 2 äpplen under dagen också, och lite mer juice än jag hade tänkt :P Har nog fått i mig upp emot 1500 kcal idag med juice, buljong och äpplena, men det är helt okej! Den här fastan handlar som sagt inte om att svälta mig eller försöka minska snabbt i vikt, och då är inte kaloriintaget det väsentliga. Huvudsaken är att jag får i mig ämnen som renar kroppen på slaggprodukter, och det har jag fått!
Hungrig har jag inte varit en enda gång, men däremot sugen - och kissnödig! Kroppen verkar redan rensa ut massa otäckheter, och det är bra!

Imorgon blir det träning också, BodyCombat, men jag kommer nog få ta det ganska lugnt eftersom jag fastar. Egentligen borde jag kanske vänta med träningen tills fastan är över, men jag längtar ju så jäkla mycket efter att få svettas ordentligt så jag kan inte vänta!
Hur som helst så har det varit en bra första fastedag och jag är nöjd, hoppas de resterande blir lika enkla och sköna! Nu ska jag sova, och kramas massor! Har inte sett Rufs på hela dagen, så jag har många kramar att ta igen :)

1 kommentar:

therese sa...

träning är skönt, men man ska bara ta sig för kragen och ta tag i det!