onsdag 29 juli 2009

Så gött!

(Dagens middag! 2 quornfileér i ugn, kokta grönsaker, keso och ajvar. Mums! Det blev äppelskivor med brieost senare på kvällen också... Det kan man väl få när man har varit duktig och pluggat och tränat hårt?!)

Japp, det är det! Det är så gött när Rufs hjälper mig massor med matten, så att jag faktiskt bara hade 3 fel av 20 frågor på DTK-delens övningsprov! Inte riktigt min förtjänst dock, eftersom jag definitivt inte hade klarat av det utan honom... Jag frågar hela tiden hur man ska göra, och jag befarar att han snart kommer tröttna på mig, hehe... Tänk om man hade varit begåvad med logiskt tänkande - vad mycket lättare allting hade varit då!

BodyPumpen idag var för övrigt asgrym. Jag gillar instruktören, Johanna, riktigt mycket! Hon är sådär överkäck och skitpeppig hela tiden, och dessutom är hon lite smårund men grymt vältränad. Motivation på hög nivå! Helt sjukt vad svag jag blivit dock... Försökte maxa på bröst och biceps idag; körde 12 kg på bröst och 10 kg på biceps. Jag trodde fan att min sista stund var kommen, haha! Bröstlåten gick dock över förväntan, efter pacemakeroperationen har jag blivit så galet svag i vänster bröst/axel/arm att jag blir rädd för mig själv. Men det gick ju bra ändå!

Kom på att det nog ingår simning i mitt Sats-kort också, så på söndag innan jobbet tänker jag ta mig ett par längder i bassängen! Simning är grymt bra träning, och det var alldeles för länge sedan jag vågade mig på något sådant!

Förresten så bestämde jag mig idag för att behålla Sats-kortet. Jag klarar mig inte utan Les Mills-klasserna, så enkelt är det!

Nu ska jag nana och imorgon blir det upp och plugga igen... Känns som jag börjar komma in i det lite mer nu, gött det! Förresten kom jag på att jag har bråttom att nå mitt delmål på 65 kilo.. Jag har sagt upp mitt mobilabonemang, och det slutar fungera 8e augusti eller där omkring... Kommer ju bli utan telefon om jag inte sätter fart nu, hehe...

2 kommentarer:

Duchess sa...

Kul att du behåller kortet!

Jag kör två pass denna veckan förresten, ett i kväll kl 19 på Turion och ett kl 15 i morgon i Kortedala. Du får gärna komma på något av dem om du vill!

carolina sa...

quorn och ajvar är ju så gott! ajvar är bra, inte så onyttigt heller :) har det till allt kött/kyckling härhemma ;)