torsdag 27 augusti 2009

Viktökning.

Ja, vikter på BodyPumpen, alltså :) Jag börjar faktiskt bli lite starkare nu, och är nästan tillbaka på de vikter jag hade när jag instruerade! Det är bra! Det var en liten (ja, hon var verkligen jätteliten) tjej som stod bredvid mig på Pumpen idag, och satan i gatan vad stark hon var!! Hon lassade på 20 kg på knäböj, och 17 kg på rygg låten - med riktigt bra teknik. Hon var ca 160 cm lång och hur smal som helst, fast smal på ett vältränat sätt. Hennes ben var alldeles galna - bara muskler! Inspirerande som fasen, det var det verkligen. Fast jag hade själv inte velat vara så smal som hon var, men hennes styrka var riktigt motiverande!

Nu blir det fortsatt fasta för mig, i alla fall under dagen imorgon som sagt, och även om jag åt lite idag (det blev även en bar och ett äpple efter träningen) så känns det bra. Magen kom igång lite, och jag har mer energi nu än tidigare idag. Skönt!

Nu väntar sängen, och imorgon blir det först någon form av friluftsaktiviteter i skolan, sedan ska jag ordna upp en massa saker som jag inte hunnit med och även träna SatsDance, och på kvällen blir det utgång med nästan alla i klassen! För min del blir det dock en tidig och sund kväll... Jag ska upp och träna klockan 9.30 på lördag, och sedan ska vi åka till Rufs pappa vid 12-tiden. Riktigt lyckat att börja terminen med 4 dagars ledighet... Hoppas att lärarna förstår att det blir lite tokigt, då resan är inbokad sedan länge, och jag kom in på skolan med så kort varsel.

Nej, sova var det... Godnatt.

1 kommentar:

Lisa sa...

Body pump är så kul! Jag tar också 20 på ben (men vi brukar säga 10, underförstått 10 + 10) och på rygg tar jag 16 (8) men stången är ganska tung också. =) Det är häftigt att känna sig stark igen! Många lassar på för mycket men tappar tekniken!

Idag ska jag på body combat! Vi verkar gilla samma saker!