söndag 23 augusti 2009

Lättpåverkad. Jajjemen!


Ojojoj! Gårdagskvällen blev trevlig, men jag insåg att jag verkligen inte tål det där som kallas alkohol... Jag drack 2 flaskor ekologisk cider (500 ml), 2/3 flaska veteöl (500 ml) och ett par munnar honungsporter på hela kvällen, och det var tydligen mer än nog... Ingen överkonsumtion direkt, men det snurrade ganska rejält i skallen när jag kom hem, haha!

Eftersom jag tänkte att "om man ska festa så kan man lika gärna göra det ordentligt", så handlade jag nattamat eftersom Rufs skulle handla, och nu i efterhand känns det som att det nog var en bra idé. Nu är jag nämligen återställd och inte ett dugg bakis :) Den vegetariska hamburgaren jag åt i natt var dessutom väldigt god. Pommes Fritesen som var till hoppade jag över, var lite för snurrig för så mycket mat :P

Nu ska vi snart iväg på personalmys (Rufs ska med!) och ikväll blir det middag på Danilo. Jag ska äta pasta. När jag var ätstörd var jag livrädd för pasta, och egentligen så gillar jag det inte så mycket (förutom med min egen quornfärssås till, mums!), men nu tänkte jag ge det en chans. Jag har inte ett enda minne av att ha ätit pasta på restaurang (förutom under olika hetsätningar, men det räknas inte), och det måste ju finnas en anledning till att folk ofta beställer det? Att det är gott, t.ex. Hur som helst så blir det penne med tomatsås, capris och mozzarella. Det låter väl gott?

Nu ska jag äta upp min frukost och göra mig i ordning :) Efter den här helgen tror jag att min 5-dagarsfasta är en bra idé... Det känns lite som att hela kroppen är full med slaggprodukter och klegg nu :P

3 kommentarer:

Lisa sa...

Jag skulle aldrig våga fasta, det krävs många års friskhet för att kunna hantera sånt utan att äs börjar att spöka igen. Förlåt att jag låter negativ! Du är så stark så du kommer att klara det men jag vill ändå skriva vad jag tycker om att fasta! Jag tror att det är bättre att satsa på att rensa kroppen genom att äta bara "rena" produkter under tex en vecka, dvs bara ekologiskt och massor med frukt och grönt och nyttiga fetter och utesluta socker, vitt mjöl, alkohol och eventuellt även mjölk. =)

Duchess sa...

Faktiskt så är det oftast runt 7 km som krisen närmar sig... Så jag har nog en tendens till det. Mår bättre nu iaf! Faste-start i morgon då. Känns det bra?

Jenna sa...

Nattamat är verkligen grymt tycker jag :) Märker verkligen stor skillnad på "bakfylle-skalan" om jag stoppat i mig något innan läggdags eller inte efter en kalaskväll..

Lustig kommentar du fått om systembolaget från en Sats-anställd ;) Jag tycker i varje fall att det mesta är bra i lagom mängder. Man ska njuta av livet och om man så gör det av några drinkar på fest eller ett glas vin efter maten, lördagsgodis eller vad helst det kan vara så ska man även göra/äta/dricka det.

Låter som ett perfekt extrajobb! Hoppas det går vägens för dig :)