fredag 21 augusti 2009

Ändrade träningsplaner, till förmån för fest?

Combaten är avklarad, och jag har ätit "middag" bestående av 4 (2 rågbullar, delade i halvor) mackor, 3 med cream cheese och en med smör, en apelsin och ett glas eko-o'boy. Gott!

Jag har ett litet dilemma. Ikväll jobbar jag på Haket, och imorgon eftermiddag som assistent. Jag hade tänkt vila från träning imorgon, men träna spinning 10.30 på söndag. Jag hinner inte träna senare på söndag eftersom vi ska ha personalmys med jobbet på eftermiddagen. Men, nu är det ju så att det vankas festligheter även imorgon kväll...
Det är ett par vänner till Rufs som har kalas.

Det var galet länge sedan jag fick mig en ordentlig festkväll, och jag längtar faktiskt efter att få komma ut och ha skoj en sväng...men om jag kommer ut och har skoj en sväng på lördagkvällen så kommer jag nog inte ha så skoj på spinningen på söndag morgon...

Frågan är då... Ska jag försöka träna imorgon innan jobbet istället, och vila på söndag, så att jag kan skaka mina lurviga på lördagkvällen? Det innebär grymt lite sömn, eftersom jag kommer hem klockan 4 inatt. Eller, ska jag helt enkelt antingen stanna hemma från festen, eller gå dit en jättekortis och sedan gå hem och lägga mig?

Jag vet liksom inte om jag tycker att det är okej att ändra på träningsplaner, till förmån för något så...osunt (men galet roligt!) som fest?!

Vad tycker ni? Help me out here!

2 kommentarer:

Linda sa...

Jag hade skippat träningen denna helgen och motionerat själen och sinnet istället i gott sällskap. Du kan ju alltid ta en skön promenad och köra lita situps och armhävningar hemma så har du bara kompromissat lite.
Kram

Rebecka sa...

Gå ut och ha kul! Det är viktigare än all träning i världen. Det kommer att komma tusen grå dagar du kan fylla med träning :)